Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waakzaam slaapje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waakzaam slaapje

Sluitertijd: 8"
    Diafragma: 5.6
    ISO 200
    Focal Lenght: 23.8mm
    Witbalans: Automatisch

OF

Ik heb mijn toestel nu 4 dagen en moet nog volop bezig met alle instellingen te
    leren kennen. Voor dit toestel trok ik steeds met een compact. Wel even wennen dus..
    Alle tips zijn dus zeker welkom!!
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Re: Waakzaam slaapje

Leuk geprobeerd, mis wel scherpte. Verder een beetje rommelige achtergrond

Comment

Opname is niet scherp.
      Sluitertijd van 8 seconden? Heb je deze op statief genomen, of uit de hand?
      Waarschijnlijk is dit het probleem.
      Zet je toestel eens in AV (diafragma voorkeurstand) 5,6 en maak de foto opnieuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
        .........
        Zet je toestel eens in AV (diafragma voorkeurstand) 5,6 en maak de foto opnieuw.
        en dan..misschien kiest het toestel dan wel voor een 8ste vanwegen het licht?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht

Ik heb mijn toestel nu 4 dagen en moet nog volop bezig met alle instellingen te
          leren kennen. Voor dit toestel trok ik steeds met een compact. Wel even wennen dus..
          Alle tips zijn dus zeker welkom!!
          Dat je volop bezig bent is al goed natuurlijk, oefening baart kunst. Zoals jou opname met 8 seconden heb je echt een statief nodig. Misschien nog eens proberen met diafragma f3.5 en iso 1600. Als je dan een hele vaste hand hebt en IS op je lens mocht het misschien net lukken.
          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Door lander:
            Misschien nog eens proberen met diafragma f3.5 en iso 1600

Het probleem is als ik mijn ISO op 1600 zet heb ik echt ruis op de foto.
            Ik ga het wel eens proberen om de sluitertijd in te korten en het diafragma te wijzigen.

Foto is wel 's avonds getrokken in omgeving met weinig licht en de hond speelt ook niet
            zo erg graag model.. elke keer als ik denk NU HEB IK ALLES JUIST AFGESTELD besluit hij recht te staan en ergens anders te gaan liggen. (Vandaar dus ook de rommelige achtergrond)

Comment

............
              Ik ga het wel eens proberen om de sluitertijd in te korten en het diafragma te wijzigen.
              denk dat meer licht beter is?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Door lander:

Het probleem is als ik mijn ISO op 1600 zet heb ik echt ruis op de foto.

Foto is wel 's avonds getrokken in omgeving met weinig licht en de hond speelt ook niet
                zo erg graag model.. elke keer als ik denk NU HEB IK ALLES JUIST AFGESTELD besluit hij recht te staan en ergens anders te gaan liggen. (Vandaar dus ook de rommelige achtergrond)
                Ja ruis zal je natuurlijk krijgen, als is deze vaak op kleiner formaat een stuk minder zichtbaar. En er zijn ook programma's om de ruis weer te verminderen. Met alleen het diafragma vergroten ga je er niet komen. Honden/katten die niet graag voor model spelen weet ik alles van hahah.
                Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Zowat alles is gezegd...
                  8 seconden is gewoon te lang. En als de lichtomstandigheden het niet toelaten is het beter wat te oefenen in betere omstandigheden alvorens het jezelf echt moeilijk te maken...

Groetjes,

Bart
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Door lander:

.. elke keer als ik denk NU HEB IK ALLES JUIST AFGESTELD besluit hij recht te staan en ergens anders te gaan liggen. (Vandaar dus ook de rommelige achtergrond)
                    Een hond aanziet de lens als een groot oog. En je weet dat een hond niet graag heeft dat je hem/haar in de ogen kijkt.
                    Ik herken dit ook bij mijn hond. Die draait voortdurend zijn hoofd weg. Als je uw hond goed kent dan weet je wel een aantal woordjes om zijn focus toch naar jou te richten. Bij mij is dat: koekje, poes, wandelen.

Comment

Bedankt voor alle tips..
                      Ik heb vandaag een nieuwe poging ondernomen.

Het resultaat vind je hier.

Comment

Working...
                      X