Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerk te antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerk te antwerpen

bedankt om te kijken en jullie commentaren

Staat deze opname scheef of is dat een indruk door uit een andere hoek te fotograferen?
    Tips and tricks steeds welkom

Groetjes Sebastien,
    Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Re: Kerk te antwerpen

Oorspronkelijk geplaatst door digifot Bekijk bericht
    Staat deze opname scheef of is dat een indruk door uit een andere hoek te fotograferen?
    Beiden. Door onder een hoek (omhoog) te fotograferen krijg je zowizo een perspectief vervorming. Bij kleine brandpuntsafstanden (breedhoek dus) komt daar meestal ook nog wat lensvervorming bij. Door het schuin naar rechts te shooten creer je het schuin staand effect. (Vermoedelijk heb je je toestel ook nog wat schuin gehouden)
    Een groot deel van de vervormingen kunnen teniet gedaan worden in de nabewerking in bvb photoshop.
    Zoals de foto nu is, is die niet leuk om kijken. Je krijgt het idee dat het gebouw achterover gaat vallen of in elkaar aan het klappen is en je hebt geen horizontale lijn meer
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Hey Saphi,

Bedankt voor je vakkundige uitleg ga er in de toekomst rekening mee houden en een skijken om de aanpassingen door uit voeren

Groetjes Sebastien

Comment

Ook een beetje jammer dat de poort er zo maar half op staat alsook dat stelletje rechts beneden...
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

btw: dit is geen kerk, das de kathedraal van antwerpen...
          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

bedankt voor mijn fout te verbeteren maar het was de 1ste keer dat ik in antwerpen vertoefde

Comment

Sebastien, heel goed geprobeerd, ik heb helemaal niets tegen kikkerperspectieven daar is ook niets verkeerd aan. Wat wel beter is in de toekomst is een klein stukje basis (grond) mee op te nemen bij dergelijke opnames O ja, en die zwarte kader man, dat oogt toch niet mooi of voor jou misschien wel ?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Hey Raymond ,
                bedankt voor de tip ga daar zeker voor zorgen bij mijn volgende foto's met kikkerperspectief!
                zal dan wel vrees ik op mijn buik moeten gaan liggen ,maar dat nemen we er wel bij:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digifot Bekijk bericht
                  Hey Raymond ,
                  bedankt voor de tip ga daar zeker voor zorgen bij mijn volgende foto's met kikkerperspectief!
                  zal dan wel vrees ik op mijn buik moeten gaan liggen ,maar dat nemen we er wel bij:-)
                  Je kan ook op je rug gaan liggen als je wil maar dit hoeft helemaal niet hoor !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                  X