Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Vorige vrijdag naar het Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling in Kortrijk EXPO geweest.

Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Objectief: EF-S 55-250 IS
    Lichtomstandigheden: moeilijk + zeer variabel
    Flash: Canon Speedlite 430EX II (in ETTL mode), 45 graden naar boven (geen omnibounce)
    Ruis weggewerkt via nabewerking.

Als deze foto aanslaat, giet ik er misschien 10 in een fotoverhaal/reportage.

Lens Focal Length: 200,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/50 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 1600

Beste groeten,
    Stefan

Re: Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Oei, mijn onderwerp ligt precies niet goed meer in de markt na z'n escapades
    Beter 's doorgeven aan de marketing afdeling...
    't Kan natuurlijk ook aan mij liggen

Comment

tommeke, tommeke wat doe je nu!
      je daait je hoofd weg van het licht.

groetjes
      renske

Comment

Stefanneke, Stefanneke, wat doe je hier ? Links in je foto is niets te zien (overbodig) dan enkel een zwart vlak. Snij dat weg en maak er een vierkante presentatie van wat je een veel betere foto zal opleveren. Tom plus die blauwe lichtstraal (sfeer) daar zit de foto
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Stefanneke, Stefanneke, wat doe je hier ? Links in je foto is niets te zien (overbodig) dan enkel een zwart vlak. Snij dat weg en maak er een vierkante presentatie van wat je een veel betere foto zal opleveren. Tom plus die blauwe lichtstraal (sfeer) daar zit de foto
          helemaal mee eens, hij staat hier verloren, nadruk op schouders ipv hoofd, duidelijk moeilijke licht...
          ik ben aan 't dubben om die lens 50-250 te kopen, hoe is jouw ervaring met deze lens?

Comment

Ben het ook eens met mn twee voorgangers. Verder ondanks de moeilijke omstandigheden toch een keurig belichte en scherpe foto.
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik wil meer zien van je reeks
              Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Aan allen hartelijk bedankt voor de reacties.

Je hebt inderdaad niet echt een gemakkelijk keuze qua compositie vanop de 2de rij, spots die rond draaien, renners die niet kunnen stilstaan, en 10 seconden later alweer uit beeld zijn. De uitsnede van Raymond is een goeie tip, maar zo kwam de foto uit m'n apparaat, kan 'm inderdaad makkelijk uitknippen voor een sterker beeld (maar zo'n fan ben ik nu ook weer niet van Boonen ).

@fena: de EF-S 55-250 IS zat naast de 18-55 in het pakket van mijn 450D. Meestal gebruik ik de 18-55, maar in dit geval kan je niet anders dan de 55-250 gebruiken, anders blijven je onderwerpen te ver weg. Op verlof gebruik ik 'm ook soms. Ben er redelijk tevreden over, enkel op 250 mm focussed hij soms wat trager bij donkere omstandigheden (zoals in dit voorbeeld met Tom Boonen). Er zit er wat speling op het uiteinde, je zoomt naar 250mm, scherpstellen, nog 's scherpstellen, op dat moment verschuift er precies iets in de lens waardoor het beeld even verspringt, niet echt een mega drama, maar wel opvallend. Je kan volgens mij niet verkeerd doen door dit objectief te kopen, presteert ongeveer zoals de 18-55.

Toeval wil nu dat ik sedert gisteren een Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM heb (vond het soms vervelend van objectief te moeten wisselen), eigenlijk ter vervanging van de Canon 18-55 en 55-250. Heb eerst duizenden artikels en reviews gelezen om uiteindelijk bij die Sigma terecht te komen. Een test in Amateur Photographer van 23 oktober 2010 heeft de doorslag gegeven. Prijs/kwaliteit zit dat objectief zeer goed. Gisteravond enkele tests gedaan, en mijn eerste indrukken zijn zeer positief, een degelijk gebouwd objectief met prima resultaten. Zal bij m'n volgende posts aangeven wanneer ik dit objectief gebruikt heb.

@Katrien: komt in orde!

Beste groeten,
                Stefan

Comment

steenkst. dankjewel voor je info over de 55-250.
                  Ik heb sigma 17-70 (nog zonder os) bij 350D en dacht als tele-aanvulling aan deze lens = betaalbaar voor mij.
                  Ben benieuwd naar je andere foto's, en niet alleen om de lens

Comment

Working...
                  X