Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betogen tegen wat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betogen tegen wat?

Vermits ik in Brussel woon, ben ik ook een kijkje gaan nemen op het protest aan het Schumanplein. Eventfotografie is niet echt mijn ding, maar ik heb toch enkele grappige situaties geschoten die ik met jullie wou delen in de beginnershoek. Tips zijn natuurlijk welkom. De scherpte/ruis is niet optimaal, maar het was ook redelijk donker vandaag, vandaar de ISO op 800 om bewegingsonscherpte te vermijden.

Het was een zeer vreedzame betoging,

alhoewel niet iedereen wist waarvoor er geprotesteerd werd; fuck Belgium?

En dan nog een wijze raad; jong geleerd...

Re: Betogen tegen wat?

De derde vind ik mooi en kleurrijk met die paraplu en omgehangen vlag. Je hebt het natuurlijk allemaal in zo'n situatie niet in de hand, maar het voorwerp aan rechterhand jongetje (met wit floske) stoort wel, in tegenstelling tot bv het overbelichte deel van paraplu bovenaan. Dat laatste moet kunnen in zo'n actiefoto. Tweede is ook niet mis met de vingertekening als aandachtspunt.
    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Ik volg Medussa, deze foto's drukken ook echt een beetje een verhaallijn uit! goed gedaan
      The camera has the ability to capture a moment in time
      and then preserve it frozen for ever
      .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
        De scherpte/ruis is niet optimaal, maar het was ook redelijk donker vandaag, vandaar de ISO op 800 om bewegingsonscherpte te vermijden.
        "Het was ook redelijk donker vandaag"...... das een understatement !!! 't Is hier in Gent gewoon nog niet klaar geweest.....

Proficiat dat ge dit "weer" getrotseerd hebt om fotokes te trekken... dat is al een waard.

Groeten,

Laurent

Post Scriptum (anders is het reclame voor diene Pipo uit Bergen): Dit zal vrees ik een maat voor niets zijn die betoging... buiten een leuke daguitstap in familie.
        We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

Comment

Bedankt voor de commentaren.

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
          Ik volg Medussa, deze foto's drukken ook echt een beetje een verhaallijn uit! goed gedaan
          Ik dacht de foto's - ik heb er nog meer - bij fotoverhalen te zetten, maar daarvoor zat er net iets te weinig verhaal in vond ik.

Laurent; zo erg was het hier ook niet. Op weg naar de betoging heb ik zowaar enkele zonnestraaltjes gespot. Een paar uur later is het dan wel beginnen regenen. Over je post scriptum; ik denk dat je gelijk hebt. In het ergste geval zal deze betoging misbruikt worden door bepaalde nee-zeggers.

Comment

Knap gedaan. Het zal niet gemakkelijk geweest zijn met die bewolking. Heb jij de camera bij u gehouden of boven u moeten houden om de fotos te trekken? Toch niet het laatste want anders chapeau om de fotos zo kaarsrecht te trekken.

Bij 2 en 3: Zalig hoe de foto scherp zijn waar het moet zijn. Kon je lens nog een groter diafragma dan F6.3 bij die f getallen?

Comment

3 steekt er echt uit. Je zit middenin de actie.
              1 en 2 staat er te veel gebouw in beeld.
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Derde mag ik heel mooi vinden. Dat kind gewikkeld in onze Belgische driekleur. En dan
                hoor je weer het gezeur dat het 20% dit waren en 45% dat. Volgens mij zijn het gewoon
                allemaal mensen waarvan sommigen zich bezorgd maken. Ik denk niet dat daar veel op
                tegen kan zijn. Mooie foto.

Comment

Bedankt voor de tweede reeks reacties!

Oorspronkelijk geplaatst door Kammie
                  Heb jij de camera bij u gehouden of boven u moeten houden om de fotos te trekken? Toch niet het laatste want anders chapeau om de fotos zo kaarsrecht te trekken.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tini
                  3 steekt er echt uit. Je zit middenin de actie.
                  Alle foto's zijn genomen tegen 250mm (ok, eentje bij 135mm precies), maar ik zat dus helaas niet midden in de actie. Wel goed dat je dit opmerkt; dat is iets om na te streven voor een volgende keer (die illusie creëren). Het diafragma was een compromis tussen een korte sluitertijd kunnen aanhouden en het diafragma niet volledig open te moeten zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke
                  Derde mag ik heel mooi vinden.
                  Vond ik persoonlijk ook het leukste beeld.

Comment

Working...
                  X