Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nog een duo van de overstroomde uiterwaarden. Iets grauwer dan de vorigen. Ik durf mijn onderwerp nooit zo te centeren, maar ik heb het toch maar eens gewaagd.
Ze zijn wel somber weergegeven. Als je dat bewust gedaan hebt vanwege de verwijzing naar de inhoud (die via je info van overstroming, voor ons bekend is), dan kan ik dat toejuichen, anders niet. De ruis stoort me wel wat ! De verticale omdat het centreren van je hoofdmotief hier toepasselijk uitkomt
Het zijn "maar" uiterwaarden die zijn overstroomd, dus erg triest is het niet. In het weekend komen er in ieder geval genoeg dagjesmensen van genieten.
Anderzijds is de sfeer die hier hangt natuurlijk ook wel enigszins somber. Het weer was grijs en het was waterkoud. De desolate watervlakte versterkt deze sfeer.
Ik ben zelf geen somber persoon, maar ik houd wel van dit soort sfeer op een foto. Dit soort "landschappen" trekt mij ook aan.
Maar om nu te zeggen dat ik heel bewust tijdens het fotograferen deze sfeer erin heb willen leggen, dat zou teveel eer zijn.. Ik was wel tevreden toen ik de foto's op de computer bekeek, en ik heb de sfeer natuurlijk ook (bewust) wel wat dikker aangezet.
echt hollands nattig grauw-grijs en zwaar-somber licht , schaduwloos licht noem ik dat, hoort die korrel helemaal bij, compo horizontaal vind ik het mooist , andere ook goed.
Comment