Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb nog maar eens wat geëxperimenteerd met de fotostudio. Ik heb een de andere kant van het doek gebruikt, zoals in een vorig topic geschereven zie hier
Wat vinden jullie ervan?
Tom
Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II Mijn Website
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Mooie opname met info van wat nog komen gaat. Persoonlijk heb ik last met de kleur, te warm - te geel - voor dit stilleven, waarschijnlijk onder invloed van je lampen (belichting). Je kan deze makkelijk corrigeren naar meer natuurlijke kleuren
De kleuren heb ik zo gemaakt met wat nabewerking, het contrast wat hoger gezet. Ik zal het eens terug aanpassen en dan een terug posten als ik de foto nog heb tenminste. Maar het geel is wel redelijk donker van kleur, ook als je het 'in het echt' ziet. Met mijn lampern kan ik niet veel corrigeren, het zijn maar van die bouwlampen van 400w...
Bedankt voor de reacties en commentaren.
Tom
Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II Mijn Website
De kleuren heb ik zo gemaakt met wat nabewerking, het contrast wat hoger gezet. Ik zal het eens terug aanpassen en dan een terug posten als ik de foto nog heb tenminste. Maar het geel is wel redelijk donker van kleur, ook als je het 'in het echt' ziet. Met mijn lampern kan ik niet veel corrigeren, het zijn maar van die bouwlampen van 400w...
Bedankt voor de reacties en commentaren.
Tom
Tom, voor alle duidelijkheid, je lampen hebben ook een kleurtoon en beïnvloeden je kleuren in je foto. Vroeger werden daar filters voor gebruikt op de lens, nu kan je die corrigeren via nabewerking of ook door je witbalans aan te passen !!!
Ah dat bedoelde je? Ik dacht dat je bedoelde het licht anders regelen ofzo Ik heb de kleurtoon wat aangepast, maar dan niet zo goed precies... Ik heb de originele foto niet meer denk ik. Morgen nog eens tegoei zoeken.
Tom
Comment