Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Update, deze beter van compo.? Het licht is voor mij is al veel minder mooi zo. Foto's zijn op hetzelfde moment genomen. Andere opname hoek voor nodig.
Saphi
Het groen op zich is een mooie contrast met de rood en de donkere achtergrond en brengt wat (kleur) balans.
Anaisje, 'k volg ook de voorgangens ivm met het 'storende' blad, maar vind het toch nog steeds een fijne foto hoe het licht gevangen wordt door de hartjes. (Doet me al aan Valentijn denken)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Doordachte titel, goed van licht en compo. En als enige dwarsligger vind ik deze opname heel mooi, levendig en naturel, dankzij het groene (onscherpe) bladje
Bedankt aan iedereen voor het kijken en commentaar.
Om deze te hermaken zal ik toch wat geluk nodig hebben. Plantje zit nu in winterslaap en ik hoop dat het er volgend jaar terug zal zijn. Het licht zal ook moeten meewerken. Meestal is het zo als ik in de tuin mooi licht zie en het kan ik om mijn fototoestel hol. Dikwijls enkele minuten later heb je al een andere toestand zodat hetzelfde beeld er niet meer is. Op elke foto die ik toen gemaakt heb zijn de groene blaadjes in meer of mindere mate aanwezig.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Mooie kleuren, mooie compo ... De achtergrond volledig donker zou het misschien nog iets sterker maken, maar met het groen blaadje erbij kan het nog voor mij, aangezien het niet zo scherp is.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Op elke foto die ik toen gemaakt heb zijn de groene blaadjes in meer of mindere mate aanwezig.
In een vorige comment had ik het ook over een 'storend' groen blad. Het groen op zich is een mooie contrast met de rood en de donkere achtergrond en brengt wat (kleur) balans. Alleen zit het blad nu wat op een vervelende plaats net achter de hartjes.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment