Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto

Hallo,

dit is mijn eerste post op BD,

ik ben vorige week overgeschakeld van een Nikon p100 naar een reflexcamera Canon 500d. Hier mijn eerste 'testfoto' met het nieuwe toestel.

Groetjes,
    Ellen
    Last edited by Ellen J; 21 januari 2011, 16:46.
    Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

Re: Eerste foto

Ik vind het silhouet van het landschap heel mooi passen in contrast met dat oranje zonslicht.. De lucht is ook heel prachtig gekleurd (van diep blauw naar wit en dan oranje, zelfs lichtbruin). Alleen stoor ik me wat aan de lengte van de foto, mja zou je 'm croppen zou je direct wat van die prachtige kleuren verliezen.. een geslaagde foto voor mij!

Groetjes, Kenneth.
    The camera has the ability to capture a moment in time
    and then preserve it frozen for ever
    .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
      Ik vind het silhouet van het landschap heel mooi passen in contrast met dat oranje zonslicht.. De lucht is ook heel prachtig gekleurd (van diep blauw naar wit en dan oranje, zelfs lichtbruin). Alleen stoor ik me wat aan de lengte van de foto, mja zou je 'm croppen zou je direct wat van die prachtige kleuren verliezen.. een geslaagde foto voor mij!

Groetjes, Kenneth.
      Datzelfde gevoel had ik ook!

Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

Comment

Bedankt voor de reacties
        Ik vind ook dat de foto wat lang is maar ik wou vooral de streepjes die de vliegtuigen achterlaten er niet afknippen; volgende keer zal ik erop letten om de compositie lichtjes te veranderen.
        Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

Comment

Ellen,
          gewoon eens anders bekijken. Als je foto hier geladen staat in je browservenster moet je hem eens naar boven scrollen tot net boven de condensstreep van het middenste vliegtuig.
          Je gaat zien dat hij er helemaal anders uitziet. Natuurlijk als je hem zo afsnijdt, wat dan croppen noemt, ga je inboeten aan kwaliteit.
          Dus, volgende keer misschien toestel horizontaal houden.
          Maar....pst niet verder vertellen...soms maak ik er ook zo
          Zeker doorgaan.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ja, dat ziet er inderdaad helemaal anders uit.. Horizontaal houden zal ik zeker eens doen
            Bedankt!

Comment

Hoi Ellen, al dadelijk een fijne doordachte opname waarmee je aantreed in de arena der gladiatoren. Welkom ! In feite kan ik je niets aanmerken op deze opname, die zit prima zowel van compo, licht als sfeer. De foto lijkt wel wat lomp doch is het in weze niet
              Ieder heeft zo zijn visie en jij zal daar nu mee geconfronteerd worden, succes
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mooie foto zonder meer.

Dat de foto in portretstand genomen is, geeft juist mooi alle schakeringen van de lucht weer. De condensstrepen geven iets fragiel aan dit plaatje voor mij (en een leuk accent).

Comment

zeer mooi kleurverloop in de foto , komt pas goed tot z'n recht in portretstand. leuk om naar te kijken.

Comment

Bedankt allemaal

Comment

Working...
                    X