Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op kantoor (6)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op kantoor (6)

Subtitel : Michael Banks.
    De boekhouder bij zijn geliefde foto !

Bedankt voor het kijken en de reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Op kantoor (6)

ja raymond, weer een zeer origineel en mooi camera standpunt/compo.
    ik zou michael wel wat meer contrast geven nu komt hij wat futloos over en het ziet er tans een kerel met pit uit. maar dit is slechts mijn gedacht en jij doet er mee wat je wil het is tenslotte jouw creatie.

groetjes
    renske

Comment

Ik ga spijt krijgen als je rond bent met deze serie.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

't Kaderke hangt alleszins recht, hé

Leuke compo, maar ik treed ook de opmerking van Renske bij. (Alhoewel ik denk dat dit vooral te maken heeft met de kleur van de achtergrond.)

Op naar de volgende....

Groeten,

Laurent
        We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

Comment

Op kantoor 2 en 5 vind ik "goede" zwart wit foto's die mij echt aanspreken... 3 weet ik het niet goed, vind hem goed maar er is iets dan ontbreekt.
          De rest heb ik het niet mee. Ze zijn niet van het niveau van 2 en 5. Zijn snapshots die dan zwart-wit zijn gemaakt om de foto te redden lijkt mij. Dit kan puur persoonlijk zijn, maar als je

2,5
          3
          1,4,6
          5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Ach Raymond,

het is zo makkelijk om te zeggen: "het zwart is dichtgelopen...hij is flets...enz..."
            Je moet het maar iedere keer opnieuw doen.
            Gevoelsmatig (en je weet dat ik daar misschien iets teveel waarde aan hecht...) vind ik het in ieder geval een mooi portret in een werkomgeving.
            Inderdaad zijn er regeltjes maar mijn stelregel is: je fantasie is je enige beperking...
            Zeker weten dat "de boekhouder" tevreden was met zijn portret.

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              ........... vind ik het in ieder geval een mooi portret in een werkomgeving.
              nou...dat zie ik (die werkomgeving) hier juist niet hoor.
              maar past goed in de reeks.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

nou...dat zie ik (die werkomgeving) hier juist niet hoor.
                Neen Bouk, heb je uiteraard gelijk in.
                Heb me misschien ongelukkig uitgedrukt. (Is ook niet steeds even makkelijk)
                Maar door de serie en de vijf voorgaande foto's weten wij dat wel hé
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

G.R.
                  Voor deze foto had ik wel je titel nodig om te zien over wie of wat het ging ..Eigenlijk zou deze man heel wat beroepen kunnen uitoefenen. Maar misschien was het moeilijk om de man met de boekhouding te laten zien, aangezien dat privé gegevens zijn ....
                  Ik vermoed dat de foto in de totale reeks meer tot zijn recht zal komen, dan hier alleen gepost. Deze is dus niet echt mijn favoriet .... maar ik ken dat gevoel. Je wil een reeks maken en je hebt binnen de reeks een aantal zeer sterkte foto's ... en dan wordt het moeilijk om nog net even sterke beelden te maken die de reeks afmaken. Blijf toch wel nieuwsgierig naar morgen hoor ....
                  groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                    ja raymond, weer een zeer origineel en mooi camera standpunt/compo.
                    ik zou michael wel wat meer contrast geven nu komt hij wat futloos over en het ziet er tans een kerel met pit uit. maar dit is slechts mijn gedacht en jij doet er mee wat je wil het is tenslotte jouw creatie.

groetjes
                    renske
                    Sorry Renske maar Michael is de auteur van de kunstfoto. Contrast zoveel mogelijk aan gegeven met dit eindresultaat, maar je hebt gelijk.
                    Bedankt hé

Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                    't Kaderke hangt alleszins recht, hé

Leuke compo, maar ik treed ook de opmerking van Renske bij. (Alhoewel ik denk dat dit vooral te maken heeft met de kleur van de achtergrond.)

Op naar de volgende....

Groeten,

Laurent
                    Dat is inderdaad - of was - een probleem. Via bewerkingen zou je dit kunnen oplossen doch nogmaals, in heel deze serie zijn geen bewerkingen toegepast uitgezonderd in deze van kleur (hier niet aan de orde). 't Is gewoon de man en zijn foto, een zoveelste andere benadering om herhalingen van bureauwerk en toestanden te vermijden !
                    Bedankt Laurent

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                    G.R.
                    Voor deze foto had ik wel je titel nodig om te zien over wie of wat het ging ..Eigenlijk zou deze man heel wat beroepen kunnen uitoefenen. Maar misschien was het moeilijk om de man met de boekhouding te laten zien, aangezien dat privé gegevens zijn ....
                    Ik vermoed dat de foto in de totale reeks meer tot zijn recht zal komen, dan hier alleen gepost. Deze is dus niet echt mijn favoriet .... maar ik ken dat gevoel. Je wil een reeks maken en je hebt binnen de reeks een aantal zeer sterkte foto's ... en dan wordt het moeilijk om nog net even sterke beelden te maken die de reeks afmaken. Blijf toch wel nieuwsgierig naar morgen hoor ....
                    groeten,
                    deka
                    Deze man is wel degelijk (één van) de boekhouding. Hierboven staat ondertussen de reden waarom deze opname zo is gemaakt Even sterke beelden is een utopie, zelfs van je reizen of wat dan ook en Deka, ik ben niet bezig met het afmaken van een reeks hoor, het is gewoon een selectie uit... met wat variatie.
                    Dank voor je bijdrage

Comment

Voor mij een prima portretfoto met goede compo, Het enige storende en direct opvallende zijn de donkere delen in de hemdkraag, misschien iet teveel, maar dat is men persoonlijke visie. Op naar de volgende.
                      Photography is an art of observation.

Comment

alles even goed en mooi dat kan niet en mag niet want dan word het saai . Andere standpunten, composities en ( kleur ), scherpte , contrast is voor een beginnend hobby fotograaf interessant om naar te kijken en te leren . En daarom vind ik deze ook weer mooi
                        Last edited by B.Bibber; 21 januari 2011, 21:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                          Op kantoor 2 en 5 vind ik "goede" zwart wit foto's die mij echt aanspreken... 3 weet ik het niet goed, vind hem goed maar er is iets dan ontbreekt.
                          De rest heb ik het niet mee. Ze zijn niet van het niveau van 2 en 5. Zijn snapshots die dan zwart-wit zijn gemaakt om de foto te redden lijkt mij. Dit kan puur persoonlijk zijn, maar als je

2,5
                          3
                          1,4,6
                          Mijn foto's zijn bij Sinte-Pieter gepasseerd blijkbaar ! = naar de hemel, = naar het vagevuur, = naar de hel. Exeter, hel en vagevuur zijn allang afgeschaft hoor, we komen allemaal in de hemel en daar is de orde : goed, beter, best, net zoals in beginnershoek daar worden ook geen slechte foto's geplaatst en worden er spontaan veel foto's gered, tot ieders verdienste !
                          En jij krijgt van mij de verdienste u te mogen bedanken voor je commentaar

Comment

Mooi gedaan G.R.! Je weet de compo mooi te kiezen

Tom
                            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                            Mijn Website

Comment

Ja en neen
                              ja : portretfoto incluis z'n fotokader kan ik wel begrijpen.
                              neen : er wringt voor mij iets aan de compo. Een streepje meer aan de rechterkant misschien (bvb het topje van z'n hemdkraag erbij ... )

greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

Comment

Working...
                              X