Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste fotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste fotos

Heb onlangs nieuw toestel gekocht : Nikon D90 - 18-105 VR (+analoge NIKKOR 35-135) - dit zijn zo mijn eerste foto's, graag wat kommentaar - ben ik goed bezig??? Alle begin is moeilijk (zéér moeilijk)

Last edited by Porkypig2011; 17 januari 2011, 21:40. Reden: upload fotos mislukt

Re: Mijn eerste fotos

euh, ik zie spijtig genoeg geen foto
    grtjs

Comment

Je kan de nodige info vinden op het forum hoe het moet, ik kom later nog eens kijken
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik laad mijn foto's eerst op met picturepush.com. 900 langste zijde max 500kb
        daarna op de foto klikken. deze verschijnt dan in het groot. de link onder de foto kopieëren en plakken op "afbeelding invoegen" op belgium digital. Zie wel dat je maar een keer http/: hebt...

Ben benieuwd
        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

Re: Mijn eerste fotos met nieuwe Nikon D90 (graag reaktie)

Heb het ondertussen gevonden bedankt voor de uitleg...

Amateur in spé....

Comment

Nu zie ik je foto's wel maar ze zijn nog te groot vrees ik. Er is een testhoekje voorzien waar je in alle rust kan proberen om het onder de knie te krijgen.
            Ook zal je moeten kiezen welke je wil behouden nu en welke later plaatsen.
            Er zijn regeltjes ivm aantal foto's en aantal posten. Het sticky helpt je er achter te komen
            Zo te zien niet slecht
            Last edited by Anaisje; 17 januari 2011, 20:46. Reden: testhoekje vermelden
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De foto's zijn zichtbaar en niet te groot. Zie wel dat je er komt? In een paar fases lukt ook, hé (was bij mij ook zo )

En dan nu... de commentaar
              • Foto 1: Niet mis, zeker niet. Is volgens mij mooi scherp. Het hoofdonderwerp staat voor mij iets te centraal en is hier en daar overbelicht. De lucht is wel mooi natuurlijk blauw.
                De windhaan staat er maar gedeeltelijk op (dus iets meer ruimte bovenaan had gemogen. En de struiken/onkruidstengels onderaan storen een beetje.
                Maar al bij al goede foto
              • Foto 2: Niet echt mijn ding, maar wel een goede foto volgens mij. Enige opmerking is dat je 'm misschien beter een paar maand eerder had genomen (ok, je had je toestel nog niet ), dan had je een mooiere achtergrond gehad door de gekleurde herfstbladeren die nog aan de bomen en struiken hingen.
                Verder een goede foto. Compositie zit ook wel goed.
              • Foto 3: Overduidelijk mijn favoriet!! Het onderwerp staat ook hier centraal, maar volgens mij stoort het bij deze foto totaal niet. Ik heb zelfs het gevoel dat het zo moèt
                Ook eens een zwart/wit versie van gemaakt? Kan evengoed tegenvallen als dat het meevalt, maar het proberen waard denk ik. Of niet? Al hoeft ie voor mij niet te veranderen, ik vind hem nu ook al

Zo, dat was het. Neem mijn opmerkingen niet tè serieus, want ik sta zelf òòk nog in mijn kinderschoenen (en met mijn volle 1m65 grootte is dat zelfs bijna letterlijk te nemen )

greetz,
              Bart(je)
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                De foto's zijn zichtbaar en niet te groot. Zie wel dat je er komt? In een paar fases lukt ook, hé (was bij mij ook zo )

En dan nu... de commentaar
                • Foto 1: Niet mis, zeker niet. Is volgens mij mooi scherp. Het hoofdonderwerp staat voor mij iets te centraal en is hier en daar overbelicht. De lucht is wel mooi natuurlijk blauw.
                  De windhaan staat er maar gedeeltelijk op (dus iets meer ruimte bovenaan had gemogen. En de struiken/onkruidstengels onderaan storen een beetje.
                  Maar al bij al goede foto
                • Foto 2: Niet echt mijn ding, maar wel een goede foto volgens mij. Enige opmerking is dat je 'm misschien beter een paar maand eerder had genomen (ok, je had je toestel nog niet ), dan had je een mooiere achtergrond gehad door de gekleurde herfstbladeren die nog aan de bomen en struiken hingen.
                  Verder een goede foto. Compositie zit ook wel goed.
                • Foto 3: Overduidelijk mijn favoriet!! Het onderwerp staat ook hier centraal, maar volgens mij stoort het bij deze foto totaal niet. Ik heb zelfs het gevoel dat het zo moèt
                  Ook eens een zwart/wit versie van gemaakt? Kan evengoed tegenvallen als dat het meevalt, maar het proberen waard denk ik. Of niet? Al hoeft ie voor mij niet te veranderen, ik vind hem nu ook al

Zo, dat was het. Neem mijn opmerkingen niet tè serieus, want ik sta zelf òòk nog in mijn kinderschoenen (en met mijn volle 1m65 grootte is dat zelfs bijna letterlijk te nemen )

greetz,
                Bart(je)
                me eens, zeker wat de derde betreft, het eerste dat ik dacht bij deze was omzetten in zwart wit en goed veel contrast geven.

maar de fotograaf beslist hier over hé.

goetjes
                renske

Comment

Die boom is echt heel knap.
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Volg mijn voorgangers in hun opmerkingen. Foto's twee en drie kunnen wel iets meer contrast gebruiken, ook hoge lichten wat reduceren kan al veel helpen
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                    X