Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluis Dendermonde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sluis Dendermonde

Beste lezer,

Hierbij post ik een foto die ik gisteren genomen heb van de sluis op de Dender.
    Ik had graag wat reactie gekregen, om te weten wat jullie hiervan vinden.
    Alle comment is welkom, zowel slechte als goede. 't Is de bedoeling hieruit te leren !
    B.T.W. de foto is volledig onbewerkt.

Veel kijkgenot...

f8 - 1/250 - ISO 200 - 24mm

f8 - 1/125 - ISO 200 - 28mm

f8 - 1/200 - ISO 200 - 24mm

Last edited by Melkdjefer; 17 januari 2011, 17:06.
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Re: Sluis Dendermonde

Hoy Melkdjefer,
    ik vind je foto's niet slecht qua belichting en scherpte.
    Evenwel ben ik niet zo'n fan van dergelijke schuine toestanden.
    Ik denk niet dat het schuin plaatsen (of fotograferen) enige meerwaarde geeft aan deze foto's. Maar misschien is dit persoonlijke smaak.
    Ik denk dat iedereen die deze foto's bekijkt dezelfde neiging heeft om het hoofd te kantelen om het sluizencomplex beter te bekijken.
    Nogmaals, misschien vindt jij dit wel mooi en zijn er nog mensen die dat vinden dus...zeker voor mij niet laten.
    Kan het dat de derde een crop is van de eerste?
    Zou u kunnen uitleggen waarom ze zo schuin staan?
    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De derde is geen crop van de eerste het zijn verschillende foto's enkel wat dichterbij getrokken. Waarom zo schuin? Ik wou eens wat anders uitproberen. Bij ons in de fotoclub is dit al ettelijke malen getrokken steeds is horizontaal of verticaal formaat. Met deze schuine compositie kon ik namelijk de dakrand mooi lijnen met de bovenzijde van de foto.

Het was voor mij ook en test om mijn nieuwe L lens beter te leren kennen. Heb hier nog niet zoveel ervaring mee. En dit kan enkel maar door ermee te werken hé.

Alvast dank voor je reactie ik apprecieer dit enorm.

Groeten Olivier
      Olivier
      CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Comment

Bedankt voor je uitleg.
        Ik zou zeggen geef maar "buzze" met uw nieuwe lens en laat ons maar meekijken.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik vind de belichting zeker geslaagd, mmoie kleuren

Comment

Tussen één en drie is heel weinig verschil Vind de eerste de mooiste, goed op het lijnenspel gelet en goed van kleur en beeldvullend
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

In deze foto's vind ik dit schuine standpunt niet mooi, precies of die sluis gaat omver vallen, maar qua kleur en scherpte e.d. vind ik ze wel heel mooi

grt. Ria

Comment

Ik heb deze foto's nu al een aantal keer bekeken en ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat de sluis bijna omver valt (foto 1 + 3).
                Toch hou ik van schuine foto's (indien gepast) en ik vind de tweede zeker wel goed: ik vind het een interessant standpunt en niet saai in vgl. met hetzelfde onderwerp recht getrokken.
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Bij dit onderwerp zou ik ook niet schuin gaan. Mijn voorkeur gaat dus naar de tweede.
                  There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                  (Ansel Adams)

Comment

Working...
                  X