Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Twee verschillende foto's plaatsen is een beetje lastig om te reageren...
In de eerste heb je de beweging (op en neer gaan van de wandelende mensen) goed vastgelegd. De compositie (storend element rechts vanonder, de ramen) kon wel wat beter naar mijn gevoel.
De tweede; mooi plaatje, maar wel blauwzweem in de sneeuw.
Begrijp dit ook niet : waarom 2 foto's plaatsen en dan nog serieus verschillend van inhoud Ben altijd voorstander van één, voor iedereen gemakkelijker om volgen en te beoordelen. De eerste vind ik interessant vanwege de actie en de inhoud. Rechts onder dat paaltje (of wat ook) staat wel wat nodeloos in de foto. De tweede is blauw, vraag me af wat je daar hebt uitgespookt want jij hebt nu toch al wat ervaring ?
zal een antwoordje geven op de gestelde vragen:
waarom 2 foto's plaatsen ? ik heb een paar foto's die volgens mij toch wel iets mooi hebben en die heb ik toevallig samen geplaatst. begrijpelijk dat iemand dit niet kan linken aan elkaar.
de blauwe kleur ? heb niet echt iets uitgespookt, een ochtend met heel eigenaardige opkomende zon, nevel bij een temperatuur van - 10 °C in een, door bomen ingesloten, weide geeft een heel eigenaardige sfeer en die zag ik zoals op de foto.
wat is 'wat ervaring' ik volg 1 jaar avondles fotografie... dan ben ik dus een persoon die in de beginnershoek een foto kan plaatsen, wat ik ook doe.
en waarvan ik ook blij ben als er commentaar komt, goed of slecht alles is welkom.
dank hiervoor.
Ik geef de voorkeur aan foto 1. Precies alsof er een ijselijk koude wind door het station waaide ...Mooi hoe je in deze foto snelheid hebt weten de brengen. Misschien eens kijken wat hij geeft in zw ? Persoonlijk heb ik nog een klein beetje problemen met het lijnenspel op de achtergrond ... Zou het kunnen dat de foto nog een klein beetje recht kan geplaatst worden ?
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Buiten het feit dat twee totaal verschillende foto's in een topic posten geen goed idee is vind ik het toch twee mooie plaatjes.
Foto 1 is zoals gezegd de beweging mooi meegegeven maar ik mis diepte in de foto. Je standpunt is iets te frontaal als je begrijpt wat ik bedoel. Volgende keer de camera meer naar links zwenken zodat je meer het perron kan afkijken.
Foto 2 zit echt wel veel meer in, zou hem durven in Z/W zetten en wat spelen met contrast en schaduwopvullen. Heel mooie dreigende lucht.
Ik probeer gewoon mijn gedacht te zeggen onder de vorm van opbouwende kritiek en je bent dus vrij om deze totaal te negeren.
Comment