Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mijns inziens:
Persoon verkeerd in de ruimte geplaatst.
Voorhoofd staat op uitbranden.
Mijn advies (als origineel voldoende groot is):
Croppen !
Rechterzijde dwars door de haarpluk die langs het gezicht hangt
Bovenzijde iets boven de schedel
Onderzijde net boven de grens tussen (onder)kin en het licht.
Kijks eens wat je dan overhoudt. Je bent alle ballast kwijt en voorkomt een deel van de kritiek.
Naar mijn bescheiden mening, gaat het enige zijn dat helpt: de foto opnieuw maken. Zoals PW aangeeft begint alles in de zoeker.
Zelfs een crop gaat volgens mij geen oplossing bieden. Het licht is veel te hard, zo ook de schaduwen. Het lijkt zelfs of mevrouw een snor heeft.
Zoek uit wat het licht met een portret doet. Hier vind je alvast veel informatie http://www.photofacts.nl/fotografie/...erlichting.asp
De krop is beter hoewel ik het toch nog steeds een zeer harde en te contrastrijke belichting blijf vinden...
Foto opnieuw maken met een zachtere lichtbron, een reflectiescherm om de schaduw op de linkerkant van het gezicht wat op te vullen en je model wat verder van de muur zetten om die lelijke slagschaduwen te vermijden...
Succes...
Comment