Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feestelijke intocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: feestelijke intocht

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
    De update is inderdaad niet zo mooi van kleur als de eerste plaatsing van de foto
    De eerste is qua kleur beter, iets minder verscherpen zoals reeds aangegeven zou het beste zijn
    Groeten
    Renée
    ik kan dit enkel maar bekrachtiggen, maar wil je wel nog zeggen dat je hier 2 ijzersterke platen hebt gepost (mits juiste nabewerking van kleur ( zie opmerkingen kleur en scherpte)

groetjes
    renske

Comment

Allereerst mooie foto! Ik vind je eerste post qua kleur ook een stuk mooier over komen! Pimpeltje! Moet zeggen dat je altijd enrom goed op al het commentaar inspeelt en ook goede vooruitgang boekt! Top succes verder!!
      || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

Comment

Een zeer mooie laatste Pimpeltje
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dank je wel foto vrienden
          Ik ben echt heel blij met hulp en als het commentaar niet goed is wat ik krijg dan weet ik dat het juist is en daar moet ik aan werken,dat zijn de punten waar er verbetering moet gaan komen , maar daar knelt mijn schoen ik hou niet van foto bewerking , gelijk goed schieten is mijn missie
          Dank je wel voor alle reacties ,
          grt,
          Pimpeltje
          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
          Pimpel

Comment

beelden met veel sfeer.
            Mooie fotos.
            Voor mij hoeft de nabewerking in eerste instantie niet,beelden zonder nabewerking vertellen namelijk meer over de beeldvorming in het hoofd van de fotograaf op het moment van de opname.
            Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik heb niks tegen nabewerking.Ik zou pleiten voor het gelijk posten van het beeld in onbewerkte en in bewerkte toestand.
            greets
            Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
              Dank je wel foto vrienden
              Ik ben echt heel blij met hulp en als het commentaar niet goed is wat ik krijg dan weet ik dat het juist is en daar moet ik aan werken,dat zijn de punten waar er verbetering moet gaan komen , maar daar knelt mijn schoen ik hou niet van foto bewerking , gelijk goed schieten is mijn missie
              Dank je wel voor alle reacties ,
              grt,
              Pimpeltje
              In zekere zin heb je gelijk doch bewerking is niet hetzelfde als nabewerking Pimpeltje.
              Duidelijker : bewerken is een foto een andere dimensie geven, zodanig bewerken dat het inhoudelijke uitzicht verandert naar de visie van de auteur (denk hierbij aan schilderkunst).
              Nabewerking is de foto verbeteren, hetzij in kleur, helderheid, contrast en zelfs in compo en ook kleine storende dingen retoucheren. Gelijk goed schieten zal je zelden lukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MSQ Bekijk bericht
                beelden met veel sfeer.
                Mooie fotos.
                Voor mij hoeft de nabewerking in eerste instantie niet,beelden zonder nabewerking vertellen namelijk meer over de beeldvorming in het hoofd van de fotograaf op het moment van de opname.
                Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik heb niks tegen nabewerking.Ik zou pleiten voor het gelijk posten van het beeld in onbewerkte en in bewerkte toestand.
                greets
                Daar ben ik het absoluut mee eens
                dank je wel voor de fijne reactie
                grt,
                Pimpeltje
                Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  In zekere zin heb je gelijk doch bewerking is niet hetzelfde als nabewerking Pimpeltje.
                  Duidelijker : bewerken is een foto een andere dimensie geven, zodanig bewerken dat het inhoudelijke uitzicht verandert naar de visie van de auteur (denk hierbij aan schilderkunst).
                  Nabewerking is de foto verbeteren, hetzij in kleur, helderheid, contrast en zelfs in compo en ook kleine storende dingen retoucheren. Gelijk goed schieten zal je zelden lukken
                  Ik snap het half G.R.
                  wel het retoucheren maar als ik de kleur ga veranderen ( daar gaat het dan mis )Helderheid, contrast, en Compo dat valt wel mee !!!
                  Maar de kleuren die hier heel vaak zijn daar kan ik niet zoveel mee , ( en ik vind ze ook heel mooi )
                  een discussie hebben wij hier net gehad met elkaar , en wij denken stellig dat dit komt door de pijpen met rook wolken van de industrie .
                  Ik ga echt alles op alles zetten om er verbetering in te brengen .
                  Oprechte dank voor je altijd terug kerende perfecte antwoorden waar zoveel warmte uitstraalt waardoor menig beginnend liefhebber de kracht uit put om verder te gaan
                  grt,
                  Pimpeltje
                  Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                    Ik snap het half G.R.
                    wel het retoucheren maar als ik de kleur ga veranderen ( daar gaat het dan mis )Helderheid, contrast, en Compo dat valt wel mee !!!
                    Maar de kleuren die hier heel vaak zijn daar kan ik niet zoveel mee , ( en ik vind ze ook heel mooi )
                    een discussie hebben wij hier net gehad met elkaar , en wij denken stellig dat dit komt door de pijpen met rook wolken van de industrie .
                    Ik ga echt alles op alles zetten om er verbetering in te brengen .
                    Oprechte dank voor je altijd terug kerende perfecte antwoorden waar zoveel warmte uitstraalt waardoor menig beginnend liefhebber de kracht uit put om verder te gaan
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Vergeet de kleuren. Met helderheid, contrast en compo komt je foto al dik in orde. Het is gewoon maar een IETSJE naar - of naar + trekken en de foto zou al moeten verbeteren. Is dit nu echt niet nodig = direct goed vanuit de camera (maar dat betwijfel ik toch), dan moet je niet aan de hendeltjes/schuifjes trekken hoor ! In je andere plaatsing heb je daar een heel mooie update van gemaakt, dus je kan het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Vergeet de kleuren. Met helderheid, contrast en compo komt je foto al dik in orde. Het is gewoon maar een IETSJE naar - of naar + trekken en de foto zou al moeten verbeteren. Is dit nu echt niet nodig = direct goed vanuit de camera (maar dat betwijfel ik toch), dan moet je niet aan de hendeltjes/schuifjes trekken hoor ! In je andere plaatsing heb je daar een heel mooie update van gemaakt, dus je kan het
                      Het stelt me gerust
                      en ik probeer om deze richtlijn te gaan volgen !!
                      je hebt wel veel werk hé aan dat pimpelmeesje BEDANKT !!!!!
                      grt,
                      Pimpel
                      Pimpel

Comment

Working...
                      X