Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Mja, het mos in de foto komt niet echt als onderwerp naar voren.
Er zit veel 'rommel' in de foto wat afleidt (zoals al die takken). Bovendien ligt de scherpte maar op een klein stukje mos, zodat ik eerder zou denken dat het takje het onderwerp is.
Om echt een foto van mos te maken zullen je dichter moeten gaan (en eventueel een macrolens gebruiken). Oftewel moet je zorgen dat het stukje mos volledig scherp is door vanuit een ander standpunt te fotograferen.
Nog een tip: gebruik geen flits, dat maakt de foto hard en geeft hinderlijke reflecties. Gebruik een statief zodat je met langere sluitertijden kunt werken
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Ga mee met mijn voorganger
Ik zie zelfs nergens scherpte. Volgens mij is dat bewegingsonscherpte.
Omdat je sluiterstijd langer is dan de tijd dat de flits licht geeft en dit volgens mij uit de hand is genomen.
De sluityerstijd had je korter kunnen maken door het ISO wat te verhogen
Neem ook ded theorie van de DOF eens door
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment