Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een brug te ver...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een brug te ver...

De zon was al lichtjes aan het zakken, wat ik persoonlijk soms een mooi kleureffect vond geven op brug...
    Laat de kritiek maar komen (liefst mèt uitleg wat beter kan )

Ik hoop dat de exif gegevens meegstuurd zijn. En ik zie dat ze iets van hun scherpte hebben verloren t.o.v. het origineel...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Een brug te ver...

De foto's op zich spreken met niet zo héél hard aan,
    maar als ik er toch eentje zou moeten kiezen zou ik persoonlijk zeker voor nummerke 2 gaan!
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Het blijft natuurlijk een hoop gelast en geklonken/vastgeschroefd staal...
      Enige tip of hint hoe het beter kan (behalve een ander onderwerp kiezen natuurlijk )
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik volg eressa wel een beetje eerlijk gezegd. Mijn volgorde is 2-3-1.

Je spreekt zelf over mooi licht, maar dit komt niet helemaal over op de foto. Zelf heb ik ook vaak dit probleem: ik zie een prachtplaat (ondergaande zon, belichting op juiste plaats zodat er wat extra diepte in komt, etc) maar als ik het probeer vast te leggen mist die foto typisch dat mooie licht... Achteraf kleurenbalans iets aanpassen helpt, maar nog nooit heb ik het perfect gekregen..

Qua compositie denk ik dat bvb in de tweede foto er meer onderscheid mag zijn tussen het wegdek van de brug en de boog boven de brug (hoe noem je zo'n ding nu weer?). Wat meer afstand nemen van de brug bvb. Dit geeft natuurlijk ook wel een klassieker beeld, maar nu is er wat een mengeling tussen de twee delen...

Voor de eerste foto: het mist wat onderwerp en spanning. Er hoeft niet perse veel meer op te staan, maar dan zou ik eerder voor abstract proberen gaan... Hier zie je nog wat het onderwerp is...

Algemeen kan je bvb wat meer met diepte spelen? Maar als dat niet je bedoeling is, zou ik proberen eerder iets abstracts te maken...

Comment

Als ik er eentje uit moet kiezen, dan voor mij foto 1 ... Ik zou hem eruit kiezen omwille van zijn neiging naar abstractheid ...
          Moeilijk soms om die bruggen vast te leggen. Je ziet ze, je droomt ervan om ze vast te leggen en na het fotograferen blijf je soms een beetje op je honger wachten ...
          Misschien nog eens teruggaan en echt kiezen voor een abstractlijnenspel in deze brug ? Of nog eens proberen om een ander standpunt te kiezen, indien dit natuurlijk technisch gezien kan.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Ik volg deka: nr 1 o.w.v. het abstracte karakter.

Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Foto 1 steekt er voor mij echt uit. Mooi in het hoekje begonnen, mooie compo en leuk lijnenspel.
              De andere 2 spreken mij niet zo aan.
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Nu ik er naar kijk zijn de laatste 2 inderdaad bijna een 3D technische tekekning en zit er weinig in.
                De eerste was misschien beter geweest indien de verticale steunbuizen er niet hadden opgestaan? Gewoon de 2 bogen tegen de blauwe lucht?

PS: om deze brug gaat het. En de foto op die link is NIET van mij, ik heb gewoon gegoogled om jullie een idee te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Nu ik er naar kijk zijn de laatste 2 inderdaad bijna een 3D technische tekekning en zit er weinig in.
                  De eerste was misschien beter geweest indien de verticale steunbuizen er niet hadden opgestaan? Gewoon de 2 bogen tegen de blauwe lucht?

PS: om deze brug gaat het. En de foto op die link is NIET van mij, ik heb gewoon gegoogled om jullie een idee te geven.
                  Doe toch maar lekker met die buizen!
                  Als je je wil bezig houden met die weg te werken, dan moet je dat zeker doen en tonen natuurlijk
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

@ Tini: mij bezig houden met die buizen weg te werken??? Nee nee, ik bedoelde gewoon terug naar de brug gaan en nieuwe foto's maken
                    Al zijn er natuurlijk spannender onderwerpen. Maar ik ben een beetje gelimiteerd door mijn lenzen... Eenmaal die 24-70mm gebruikt grijp je niet graag terug naar een oude 75-300mm
                    En er is geen budget om direct een lens bij aan te schaffen.
                    Het wordt dus de voetenzoom of creatief leren zijn met standpunten kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Al zijn er natuurlijk spannender onderwerpen. Maar ik ben een beetje gelimiteerd door mijn lenzen... Eenmaal die 24-70mm gebruikt grijp je niet graag terug naar een oude 75-300mm
                      En er is geen budget om direct een lens bij aan te schaffen.
                      Het wordt dus de voetenzoom of creatief leren zijn met standpunten kiezen.
                      Je eerste plaatsing... welkom ! Jij bent al goed op weg, dat is te merken aan je gezochte standpunten en compo's. Ook je opmerking over licht onderstreept dat en voor mij heb je in dat opzicht drie geslaagde opnames gemaakt Voorkeur voor 1 gevolgd door 3. Op de tweede heb je een storende passant in de lucht
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Thanks G.R. voor de positieve comments.
                        Ik herkèn al een goeie foto als ik er ene zie, maar om er zèlf eentje te maken... da's nog net iets andere koek.
                        Nu, al doende en met vallen en opstaan (dat laatste hopelijk niet al te letterlijk) leert men, hé.
                        1 van mijn grote problemen voor het ogenblik is nabewerking. Ik kèn er niks van en ik snàp er ook niks van als ik er hier iets over lees... Alles wat ik doe valt overdreven uit of lijkt echt nergens meer aan (en ook hier ziè ik wel van een ander wanneer het goed of slecht gedaan is, maar ik geraak zelf aan de programma's niet uit)

mvg,
                        Bart

Comment

De robuuste eenvoud van foto 1 spreekt me het meeste aan.

Comment

ik moest even wennen aan de uitsluitend egale en strakke kleurvlakken tegen een ook (bijna) egaal gekleurde achtergrond.
                            Deze stijl doet abtract aan, voor mij.
                            En dan is foto 1 voor mij top door zijn eenvoud = kracht van de lijnen

Comment

Ik ben aangenaam verrast door de vrij positieve reacties. Waarvoor dank.
                              Al weet ik niet of ik misschien toch niet liever kritieken had gekregen (met het oog op beter worden).
                              Nu ja, dat zal dan voor de volgende posts zijn denk ik

Comment

Working...
                              X