Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iets totaal anders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iets totaal anders

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik mij eens aan iets gewaagd wat ik nog nooit eerder heb gedaan.
    Aanleiding van dit experiment is een bezoek aan de meest gehate winkel onder de mannen, namelijk de IKEA.
    Hopelijk kan de foto jullie bekoren. Tips en commentaar zijn zoals gewoonlijk altijd zeer welkom.

groetjes

een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Re: iets totaal anders

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980
    Vandaag heb ik mij eens aan iets gewaagd wat ik nog nooit eerder heb gedaan.
    Bedoel je de foto nemen van of het opeten ervan?

Als je deze foto in de IKEA hebt getrokken; chapeau. Als je hem niet in de IKEA hebt getrokken, kon de compositie nog iets beter geweest zijn.

De scherpte ligt mooi op de interessante delen van het onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
      Bedoel je de foto nemen van of het opeten ervan?

Als je deze foto in de IKEA hebt getrokken; chapeau. Als je hem niet in de IKEA hebt getrokken, kon de compositie nog iets beter geweest zijn.

De scherpte ligt mooi op de interessante delen van het onderwerp.
      nee de foto is dus niet in de ikea getrokken.
      de garnalen waren nogal weerspannig. ze wilden namelijk niet blijven liggen gelijk ik wou.

Comment

goede compositie, mooie zachte kleuren.
        niet spannend maar ook niet verkeerd belicht.

een smakelijke foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          goede compositie, mooie zachte kleuren.
          niet spannend maar ook niet verkeerd belicht.

een smakelijke foto.
          Duidelijk een liefhebber van seafood.

Eigenlijk vind ik het knap van mij dat ik mijn compositie niet heb opgeëten voordat ik de foto gemaakt had.
          Geloof me vrij, voor mij is dat echt een prestatie

Comment

Als het de bedoeling was om echt eten te fotograferen zodat je het direct zelf wil opeten, dan is het voor mij niet geslaagd. Het ziet er voor mij alles behalve smakelijk uit.
            Maar was dat je bedoeling wel vraag ik me dan af?
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Als het de bedoeling was om echt eten te fotograferen zodat je het direct zelf wil opeten, dan is het voor mij niet geslaagd. Het ziet er voor mij alles behalve smakelijk uit.
              Maar was dat je bedoeling wel vraag ik me dan af?
              Misschien omdat het geheel niet echt veel kleur heeft, zowel het voedsel als de achtergrond. Misschien letten op kleur op je bord, ook bij de presentatie van voedsel is dat belangrijk. Vraag maar eens aan een chef. En als het bord nu eenmaal weinig kleur mag hebben, dan moet er toch iets in de achtergrond zitten. Evenwicht.
              Appetijt geeft het mij niet, maar ik vind de inktvispoot wel vet! ;-)
              Nikon D5000 18-135mm en 18-200mm VR

Comment

als je een afkeer hebt van vis en seafood zou dit inderdaad een walgelijke foto kunnen zijn.
                ik heb dat gevoel bijvoorbeeld bij foto's van kazen.
                wat de compositie betreft... ik ben natuurlijk gene peter goosens of sergio herman he.
                op het gebied van bordschikking is er dus nog veel ruimte voor verbetering waarschijnlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                  als je een afkeer hebt van vis en seafood zou dit inderdaad een walgelijke foto kunnen zijn.
                  ik heb dat gevoel bijvoorbeeld bij foto's van kazen.
                  wat de compositie betreft... ik ben natuurlijk gene peter goosens of sergio herman he.
                  op het gebied van bordschikking is er dus nog veel ruimte voor verbetering waarschijnlijk
                  Ik ben dol op alles wat uit de zee komt (mmmmm, zeemeermannen!)
                  Het ziet er voor mij gewoon niet verleidelijk uit om op te eten.
                  Eten fotograferen is denk ik één van de moeilijkste dingen om te doen, waarbij de presentatie van uitermate belang is.
                  Zijn dat aardappelen?
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Het zal voor jou wel een uitdaging geweest zijn en als je dat nog nooit gedaan hebt dan is je resultaat goed geslaagd. Mijn voorgangers hebben je al goed ingepeperd en op smaak gebracht lees ik. Ga je over dit thema een PM sturen.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Het zal voor jou wel een uitdaging geweest zijn en als je dat nog nooit gedaan hebt dan is je resultaat goed geslaagd. Mijn voorgangers hebben je al goed ingepeperd en op smaak gebracht lees ik. Ga je over dit thema een PM sturen.
                      voor mij was het voornamelijk de bedoeling om mijn belichting op punt te hebben en de scherpte op de juiste plaats.
                      als je alleen een paar garnalen, een appel en een stukje inktvis in huis hebt kun je niet echt creatief zijn he.

wat die pm betreft
                      weet gij hier op het forum ne chef-kok die ik kan lastigvallen met een pm

Comment

Trouwens, Martijn, toch even duidelijk maken. Ik vind dit wel een erg interessante foto hoor, anders zou ik niet reageren! Ik zou ook graag de tips van anderen lezen, over waarop wat we allemaal zouden kunnen letten. We leren allemaal bij van foto's zoals deze van jou. Dus, bedankt voor je interessante foto. En als G.R. nog interessante tips of ervaring heeft, dan lezen we dat graag.
                        Nikon D5000 18-135mm en 18-200mm VR

Comment

G.R. heeft mij meegedeeld dat de foto's van eten die je in de reclame ziet er dikwijls heel smakelijk uitzien.
                          in werkelijkheid zijn deze gerechtjes meestal niet te vreten omdat ze vol zitten met lijmpjes (bijvoorbeeld om garnalen op hun plaats te houden), lakjes en allerhande andere troep die je niet wilt eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barstosi Bekijk bericht
                            Trouwens, Martijn, toch even duidelijk maken. Ik vind dit wel een erg interessante foto hoor, anders zou ik niet reageren! Ik zou ook graag de tips van anderen lezen, over waarop wat we allemaal zouden kunnen letten. We leren allemaal bij van foto's zoals deze van jou. Dus, bedankt voor je interessante foto. En als G.R. nog interessante tips of ervaring heeft, dan lezen we dat graag.
                            ik voelde me niet aangevallen door je post hoor.
                            van kritiek en tips kun je alleen maar leren he. en ik leer nu eenmaal graag bij.
                            bijgevolg krijg ik dus ook graag (opbouwende) kritiek.

groetjes

Comment

Working...
                            X