Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een externe flitser gaan halen. Als je daarmee via het plafond bounced zullen je foto's veel verbeteren. Nu zijn de eerste twee nogal platgeflitst.
Daarnaast zou ik ook eens naar de witbalans kijken, want die is nu nogal koel (blauwig).
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een externe flitser gaan halen. Als je daarmee via het plafond bounced zullen je foto's veel verbeteren. Nu zijn de eerste twee nogal platgeflitst.
Daarnaast zou ik ook eens naar de witbalans kijken, want die is nu nogal koel (blauwig).
ik ben een tijdje terug gaan kijken voor een externe flits. ik ga hem nu nog niet kopen omdat ik waarschijnlijk van toestel-merk veranderen.
zou een beetje zot zijn dat ik dan nog geld ga geven aan een externe flits he.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Ik ga voor foto 2 ...Daar heb je mooi je "model" op zich, zonder al teveel storende zaken.
Misschien mag het rode speelgoedje rechts er ook nog wel een stukje af ?
Bij de eerste vind ik het minder aangenaam dat we net zien wat er te eten was ...De kleuren van de update van deze foto zijn er wat over voor mij persoonlijk.
Foto 3 kan me ook wel een stuk bekoren, maar ik heb nog wat last met de achtergrond en de kadrering. Misschien eens proberen om het " model "wat minder centraal te fotograferen en ook nog eens proberen om met een kleiner f-getal te werken, zo wordt de achtergrond minder aanwezig ... Ik weet het , niet makkelijk met die kleine modellen, want die zitten geen minuut stil en je hebt het niet altijd voor kiezen als je ze wil fotograferen.
groetjes,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment