Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwerm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwerm

    Heb lang zitten nadenken of ik deze foto hier wel zou plaatsen.
    Ik vind het wel gelukt, maar ben wel benieuwd naar andere meningen. Misschien dat het voor de meeste onder ons iets te artificieel is ?

    Exposure 0.002 sec (1/500)
    Aperture f/4.8
    Focal Length 42 mm
    ISO Speed 200
    Exposure Bias 0 EV
    Mijn Flicr

  • #2
    Re: Zwerm

    Ik weet niet waar, maar ergens ben je de scherpte kwijtgespeeld.
    Overigens wel een mooi beeld!
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Zwerm

      Als je deze te artificieel vind Mikka, ik heb er niks op tegen want ik ben een gedreven beoefenaar van artificiële fotografie, maar dat weet je ondertussen al wel (hoop ik).
      Je foto vind ik mooi, speels en sfeerrijk. Die blauwe tint is creatief koel en schept ruimte, alsook het pano formaat geeft iets speciaals
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Zwerm

        Denk dat je scherpte kwijtgespeeld bent met die f4.8. Ofwel was de onscherpte de bedoeling ? Als het niet de bedoeling was, het ziet er toch tamelijk helder uit (door de vele lucht) om een groter nummer te kunnen gebruiken, dus grotere scherptediepte te verkrijgen ?
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Zwerm

          Ik denk dat je met je je 1/500ste gerust nog tot 1/250ste of 1/125ste zou kunnen gaan, wat het mogelijk maakt om je diafragma 1 à 2 stops toe te draaien, zodoende meer scherptediepte te hebben.

          Je compositie en kleuren vind ik echter wel zeer aangenaam om naar kijken. Om maar te zwijgen van al die verschillende lagen die je hebt. Op dat gebied zeer geslaagd. Scherpte is iets minder door een te groot diafragma.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Zwerm

            Ik vind deze foto sowieso een mooie opbouw hebben... de verschillende lagen; struikgewas, bomenrij in de verte, lucht, de zwerm vogels, ... prachtig beeld.

            Ik zou ook niet direct weten welke de juiste instellingen zijn om dit soort foto's te maken. Maar ik zou de ISO naar 100 gebracht hebben, diafragma wat kleiner, en ter compensatie sluitertijd wat omlaag brengen (1/320 ?)... maar misschien ben ik mis, dan hoor ik het wel en leer ik weer iets bij

            Het 'artificiële' gevoel komt volgens mij door de blauwige kleur van de bomenrij... maar mij stoort het niet in deze foto.

            Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

            Comment


            • #7
              Re: Zwerm

              Aangenaam om naar te kijken. Zou niet misstaan op een lange muur.
              Luc

              Comment


              • #8
                Re: Zwerm

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Als je deze te artificieel vind Mikka, ik heb er niks op tegen want ik ben een gedreven beoefenaar van artificiële fotografie, maar dat weet je ondertussen al wel (hoop ik).
                Je foto vind ik mooi, speels en sfeerrijk. Die blauwe tint is creatief koel en schept ruimte, alsook het pano formaat geeft iets speciaals
                Dat weet ik ondertussen. Artificiële fotografie is een vak op zich. Ik vind deze foto wel goed, alleen mijn vriendin vond het er toch niet alles alles. :-)


                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Ik denk dat je met je je 1/500ste gerust nog tot 1/250ste of 1/125ste zou kunnen gaan, wat het mogelijk maakt om je diafragma 1 à 2 stops toe te draaien, zodoende meer scherptediepte te hebben.

                Je compositie en kleuren vind ik echter wel zeer aangenaam om naar kijken. Om maar te zwijgen van al die verschillende lagen die je hebt. Op dat gebied zeer geslaagd. Scherpte is iets minder door een te groot diafragma.
                Probleem is dat je op het moment zelf moet beslissen hoe je het gaat trekken, die vogels blijven dus niet poseren tot wanneer je eruit bent :-)
                Maar al doende leert men, zal de tips in rekening houden bij de volgende gelegenheid!

                Merci voor de meningen !
                Mijn Flicr

                Comment


                • #9
                  Re: Zwerm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                  Dat weet ik ondertussen. Artificiële fotografie is een vak op zich. Ik vind deze foto wel goed, alleen mijn vriendin vond het er toch niet alles alles. :-)




                  Probleem is dat je op het moment zelf moet beslissen hoe je het gaat trekken, die vogels blijven dus niet poseren tot wanneer je eruit bent :-)
                  Maar al doende leert men, zal de tips in rekening houden bij de volgende gelegenheid!

                  Merci voor de meningen !
                  tja mjn vriendin vind de meeste van mijn foto's niet alles alles, erger nog de meeste vind ze maar niks, af en toe zegt ze eens "ja da heeft nog iets"

                  het probleem van beslissen op het moment zelf kennen we hier allemaal wel denk ik.

                  en over de foto zelf ga ik nu ook nog iets zeggen hé, hij mist idd scherpte maar afgezien dat vind ik hem best goed hoor.

                  groetjes
                  renske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwerm

                    Merci voor de reactie.
                    Oefening baart kunst ;-)
                    Mijn Flicr

                    Comment

                    Working...
                    X