Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De Etna is een enorm groot complex van kraters en spleten en lavastromen, vind het heel moeilijk om dat in 1foto duidelijk te maken.
Hoe is deze foto voor jullie?
Geen gemakkelijke opname vanwege het overvloedig zwart in het landschap. Daarom waardeer ik de foto des te meer die jij gemaakt hebt. De kleuren zitten heel mooi en de glooiingen vertellen voldoende over de inhoud
De sneeuw maakt duidelijk dat het daar afgekoeld is tot normale bodemtemperaturen.
Een tweetal wegen (toeristisch?) in het landschap. Op één daarvan staat een mens om de
maat van het landschap te nemen.
We kijken min of meer naar het zuiden. Jammer dat de top net niet vrij is van het kader.
Met een beetje vroege of late zon hadden de kleuren en de geaccidenteerdheid van het
terrein wellicht nog mooier uitgekomen.
Onder de gegeven omstandigheden een goede documentaire foto. Met veel interesse bekeken.
Moeilijke opname en de lucht ziet er ook niet bijster zonnig uit. Prima ondanks de kleurencombinatie.
Toch mis ik een beetje scherpte (of het zijn men ogen).
Allemaal echt bedankt voor jullie reacties , daarben ik blij mee en leer ik veel van!
ja, die top had vrij in de lucht moeten staan, voortaan moet ik daar beter op letten.
scherpte is een probleem in al m'n etna-foto's...
oorzaak?:
1.? het weer was flink mistig en somber,
2.? de etna -lava donker, om toch nog wat tekening in de lucht te houden heb ik krap belicht.
3.? bewegingsonscherpte, had geen statief mee.
lens met stabilisatie (en lichtgevoeliger), zou dat echt helpen, kost best wat...
heb nu sigma 17-70 en sigma 10-20 , canon 350D
ik heb de foto opgelicht, het contrast flink opgevoerd, ook scherpte toegevoegd, nog meer vond ik te onnatuurlijk worden.
Plaatwerker, wat heb jij een goed geheugen
die plastic fantastic koester ik hoor, maar voor (dit soort ) landschap? op 350D toch wat tele... is dat een goed idee?
terug gaan en proberen, dat wil ik best
Een bijzonder karakteristiek landschap. Mogelijk was je AF een beetje in de war. Maueel scherpstellen op 1/3 + nog een paar andere voor alle zekerheid en dan thuis op de pc de beste zoeken. Niettegenstaande enkele minpuntjes vind ik het toch een zeer interessante foto.
Luc
Een bijzonder karakteristiek landschap. Mogelijk was je AF een beetje in de war. Maueel scherpstellen op 1/3 + nog een paar andere voor alle zekerheid en dan thuis op de pc de beste zoeken. Niettegenstaande enkele minpuntjes vind ik het toch een zeer interessante foto.
Luc
Die AF->manueel, met al dat donker, daar zal ik een volgende keer eens aan denken, goeie tip, bedankt.
Plaatwerker, wat heb jij een goed geheugen
die plastic fantastic koester ik hoor, maar voor (dit soort ) landschap? op 350D toch wat tele... is dat een goed idee?
terug gaan en proberen, dat wil ik best
De naamgeving had zich vastgehaakt in mijn geheugen.
Nee, hiervoor heb je echt wel groothoek nodig.
Die AF->manueel, met al dat donker, daar zal ik een volgende keer eens aan denken, goeie tip, bedankt.
Kan mij voorstellen dat AF problemen heeft met de monotone kleuren. Ik zou in ieder geval
instellen op spotmeting en het advies van LucFT zou je zeker ook in gedachten moeten houden.
Comment