Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit houd mij bezig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dit houd mij bezig

    Gisteren plaatste ik een foto van de Maan die voor de zon ging .
    Ik kreeg op mijn foto twee lichtbundels te zien waar van ik dacht dat het van de Maan en de zon was , maar ik kreeg antwoord dat het waarschijnlijk reflexie zou zijn .Maar vandaag nam ik de proef op de som en nam op de zelfde conditie weer de zon ......

    Nu maar een licht bundel ik was zeer verbaasd
    Bedankt voor het kijken ,
    Mvg,
    pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

  • #2
    Re: Dit houd mij bezig

    Mooi lijnenspel. Maar de paarse zweem over de foto is mij toch net iets te veel.

    Comment


    • #3
      Re: Dit houd mij bezig

      Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
      Mooi lijnenspel. Maar de paarse zweem over de foto is mij toch net iets te veel.
      hoi Mich
      Het gaat nu hier om het zonnetje niet om de kleuren die op dat moment in de lucht aanwezig waren , op dit moment zijn de kleuren hier bijzonder, of het komt dat er nu vanaf halfdrie een grote brand woed en de rookpluimen 9 meter hoog zijn dat weet ik niet je zult het zeker op het nieuws horen !!!!!
      bedankt voor je reactie
      grt,
      Pimpeltje
      Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
      Pimpel

      Comment


      • #4
        Re: Dit houd mij bezig

        Yup, het is hier al nieuws.

        Maar zoals gezegd; de pilaren die voortgezet worden door de zon:

        Heb je hiervoor een filter gebruikt? Ik herinner mij precies vaag zoiets van je zonsverduisteringfoto gisteren...

        Comment


        • #5
          Re: Dit houd mij bezig

          Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
          Mooi lijnenspel. Maar de paarse zweem over de foto is mij toch net iets te veel.
          Voor mij ook, zelfs de pilaren zien paars. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een uitvergrootte crop is, waardoor er aan scherpte ingeboet is.
          Met welke opening heb je deze genomen?
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: Dit houd mij bezig

            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
            Voor mij ook, zelfs de pilaren zien paars. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een uitvergrootte crop is, waardoor er aan scherpte ingeboet is.
            Met welke opening heb je deze genomen?
            Aan deze foto heb ik niets gedaan ,maar zoals gezegd het gaat mij om de zon

            De kleuren heb ik iets bijgesteld en verscherpt waardoor er wat ruis aanwezig is.
            EOS450D
            F/7.1
            1/500
            ISO400
            18MM
            De foto van de zon en maan is deze

            twee lichtbundels
            en de zon van gisteren 1 lichtbundel ,ik wil hier graag iets over weten daar gaat het mij om, de kleuren heb ik iets bij kunnen stellen maar daar ging het bij mij niet om snap je.
            Dank je wel voor je reactie ,
            grt,
            Pimpeltje
            Last edited by Pimpeltje; 6 januari 2011, 05:47. Reden: kleuren en scherpte bij gesteld
            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
            Pimpel

            Comment


            • #7
              Re: Dit houd mij bezig

              Bij de bovenste foto heb je maar één lichtbron: de zon.

              Bij de onderste foto heb je - door de gedeeltelijke bedekking van de zon door de maan èn
              de wolken - een zon waarvan twee lichtpunten zijn te zien. De zon is in feite opgedeeld in
              twee lichtbronnen.

              Zo komt dat.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Dit houd mij bezig

                ik ga niet lullen over e foto die te paars is of weet ok veel wat,....

                ik ben er vrijwel zeker van dat het om een weerspigeling gaat, het gebruik van uv of andere filters kan dit versterken.indien de maanen de zon zouden zijn zou de maan er niet even fel (licht) opstaan als de zon, de zon geeft veel meer licht dan de maan, als ik het goed heb(?) weerkaatst de maat het zonlicht

                als je een licht bron rechtstreeks op j lens gericht is bestaat de kans dat je weerspigeling krijgt tussen de verschillende glaslagen, hoe het komt dat je dit de ene keer wel hebt en de andere keer niet wet ik ook niet maar wat ik wel weet is dat de aarde en de zon niet en dat je daar door steeds ander zon licht krijgt mss heeft dit er iets mee te maken.

                ik ben er van overtuigd dat er hier op dit forum wel mensen zijn die hier veelmeer over weten dan ik. aan hen om mijn uitleg te bevestigen of die teniet te doen in dien ik hier onzin schrijf.

                groetjes
                renske

                Comment


                • #9
                  Re: Dit houd mij bezig

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Bij de bovenste foto heb je maar één lichtbron: de zon.

                  Bij de onderste foto heb je - door de gedeeltelijke bedekking van de zon door de maan èn
                  de wolken - een zon waarvan twee lichtpunten zijn te zien. De zon is in feite opgedeeld in
                  twee lichtbronnen.

                  Zo komt dat.
                  dit zou best kunnen maar toch raar dat je twee de zelfde stralen (stervorming) krijgt of is dit normaal?

                  groetjes
                  renske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dit houd mij bezig

                    Inderdaad, Plaatwerker heeft gelijk... waarom doet iedereen hier toch zo moeilijk over?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dit houd mij bezig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Bij de bovenste foto heb je maar één lichtbron: de zon.

                      Bij de onderste foto heb je - door de gedeeltelijke bedekking van de zon door de maan èn
                      de wolken - een zon waarvan twee lichtpunten zijn te zien. De zon is in feite opgedeeld in
                      twee lichtbronnen.

                      Zo komt dat.
                      Plaatwerker bedankt
                      Fijn dat je mij een aanvaardbaar verslag hebt gegeven , Ik ben nu wijzer geworden
                      mvg,
                      Pimpeltje
                      Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                      Pimpel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dit houd mij bezig

                        Je hebt hier weer een mooi standpunt ingenomen en er een sfeervolle foto van gemaakt door het zonnetje op de juiste plaats te zetten en hierdoor het stereffect krijgt. In de foto zit eveneens een mooi ritmisch lijnenspel. Minpunt Pimpeltje, en dat moet je er bij nemen - m.a.w. aanvaarden, want ieder doet z'n best en geeft zijn mening op wat hij of zij ziet (jij toch ook!) - is een te sterke aanwezigheid van paars (magenta). In de toekomst deze er uit filteren en je krijgt een knappe foto en jij kan dat, heb je al bewezen !
                        Is de paniek nu verdwenen met mijn antwoordt in PM ?
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dit houd mij bezig

                          Ik wil niet tegendraads zijn, maar ik hou wel van de pasteltinten in de lucht.
                          Anderzijds wil ze wel eens ont-paars-t zien, mogelijk is die nog mooier.
                          Luc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dit houd mij bezig

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Je hebt hier weer een mooi standpunt ingenomen en er een sfeervolle foto van gemaakt door het zonnetje op de juiste plaats te zetten en hierdoor het stereffect krijgt. In de foto zit eveneens een mooi ritmisch lijnenspel. Minpunt Pimpeltje, en dat moet je er bij nemen - m.a.w. aanvaarden, want ieder doet z'n best en geeft zijn mening op wat hij of zij ziet (jij toch ook!) - is een te sterke aanwezigheid van paars (magenta). In de toekomst deze er uit filteren en je krijgt een knappe foto en jij kan dat, heb je al bewezen !
                            Is de paniek nu verdwenen met mijn antwoordt in PM ?
                            Ja Natuurlijk !!
                            De kleur kon me niet zo schelen het draaide om het zonnetje verder heb ik niet meer nagedacht over de kleur , ik kan wel tegen kritiek hoor maar het goed lezen waar het omgaat dat was niet zo aanwezig snap je .
                            Ik ga goed vooruit zeker met landschap daar ligt mijn passie ,
                            Bedankt voor je lieve woorden( maar ik ben van jou niet anders gewend )
                            grt,
                            Pimpeltje
                            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                            Pimpel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dit houd mij bezig

                              Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                              Ik wil niet tegendraads zijn, maar ik hou wel van de pasteltinten in de lucht.
                              Anderzijds wil ze wel eens ont-paars-t zien, mogelijk is die nog mooier.
                              Luc
                              Ik ga het proberen !!!! maar of het lukt dat weet ik niet, als het wel zo is dan zet ik hem neer
                              Bedankt voor je reactie
                              grt,
                              Pimpeltje
                              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                              Pimpel

                              Comment

                              Working...
                              X