Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook in Veurne was de zonsverduistering deze morgen goed te zien!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook in Veurne was de zonsverduistering deze morgen goed te zien!

Gelukkig waren er op het juiste moment geen wolken voor de zon/maan...
    Mijn toestel is een Canon Eos 550D

1/1600 sec, f/13, brandpunt 200 mm, -4 belichtingswaarde, Iso 100

't Is wel moeilijk om toch detail in de foto's te krijgen. Als je ze normaal neemt, dan zijn ze overbelicht. Als je ze met een negatieve belichtingswaarde neemt, dan komen ze te donker over. Iemand tips om deze foto's te verbeteren in Lightroom of PS5??

1/4000 sec, f/22, brandpunt 200 mm, -5 belichtingswaarde, Iso 100
    Last edited by LievenD; 4 januari 2011, 23:06.

Re: Ook in Veurne was de zonsverduistering deze morgen goed te zien!

De eerste lijkt een atoombomontploffing en de tweede is één van de kwartieren maar lang niet slecht. De zonsverduistering zal in Veurne wel anders geweest zijn Een bewijs dat het allemaal niet zo eenvoudig is !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

mooie tweede.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik blijf genieten van dit zeldzame fenomeen, dus ook van deze twee bijzondere foto's .

grts
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

die twede is toch wel een goeie weergave van een prachtig natuurverschijnsel, dus geef ik je een

ben wat jaloers, ik wou het ook vast leggen op de gevoelige plaat maar moest gaan werken, ik zat op de trein bij zons opkomst met de cameran in de hand maar heeft niet mogen zijn.

groetjes
          renske

Comment

Aan allen die gereageerd hebben: bedankt!

Kan mij iemand tips geven om in de tweede foto, onderaan, de bomen iets meer te laten uitkomen (in LR of PS CS5). Ik heb al geprobeerd met "gegradueerd filter" in LR, maar dan krijg ik te veel ruis in de bomen.

Comment

mooie 2de foto
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Tweede zeer mooi vastgelegd.
                Grtjs

Comment

mooie tweede.

Voor wie het interesseert, hier passeert het ISS voor de zon, wel getrokken in Dubai. Credits aan de fotograaf!

G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
                  X