Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moddervulkaantjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• moddervulkaantjes

In Sicilie komt er, op een gebied van een paar voetbalvelden groot, modder omhoog.
    Dit verschijnsel noemt men moddervulkaantjes.

Ik probeer geologische verschijnselen te documenteren met foto's, die als foto ook de moeite waard zijn.
    Niet makkelijk, dus alle kritiek is welkom.

Re: moddervulkaantjes

Als documentatie vind ik dat er wat weinig activiteit is. Ik vermoed dat de modder opborrelt in het midden en wat meer links vanachter, maar ik ben er niet zeker van. Waren de moddervulkaantjes aan het borrelen? Zo nee, dan kun je hier natuurlijk weinig aan doen.

Een ander standpunt had de reflecties in de modder wat kunnen verminderen; nu leiden ze een beetje af.

Comment

Een goede documentfoto, zicht op de omgeving, vloeisel van de modder en ik vermoed dat de reflectie juist de toegevoegde sfeer creëert in een anders wat pitloos onderwerp Mijn mening hé.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik probeer geologische verschijnselen te documenteren met foto's, die als foto ook de moeite waard zijn.
        zeer goed geslaagd.
        een duidelijk document, kan zo de encyclopedie in.
        maar tevens een esthetisch geslaagde foto.
        deze hoort volgens mij niet in de beginnershoek, maar in showcase landschappen.

Comment

Mooie documentaire foto. De actie van die vulkaantje is moeilijk van te leggen en veelal een geluk om die mooi vast te leggen.
          De foto kan ook aristiek (abstract) tellen als je die cropt en enkel het 2/3 links onder deel behoud.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
            Mooie documentaire foto. De actie van die vulkaantje is moeilijk van te leggen en veelal een geluk om die mooi vast te leggen.
            De foto kan ook aristiek (abstract) tellen als je die cropt en enkel het 2/3 links onder deel behoud.
            Daar had ik ook aan gedacht en treed deze visie met volle overtuiging bij
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dank jullie wel voor jullie fijne reacties.
              mich_ je ziet het goed, en toen ( zoals meestal) blubte het en was niet echt spectaculair.
              G.R. inderdaad is de reflectie met opzet om de natte modder duidelijker te laten contrasteren met de ondergrond.
              Control-Z, jouw lof geeft me moed om door te gaan met geo-docu's, voel me prima in de beginnershoek, blijf hier graag
              Saphi en G.R. zag de 'abstractie' ook ter plekke, heb enkele closer-up foto's genomen met dit idee, nu 1 gepost, misschien niet abstract genoeg...

Comment

ik vind het ook een heel mooie foto als er bovenaan een stuk afgaat. Achtergrond weg en achterste lichte stuk eraf.
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Ik vind hem juist mooi als landschapfoto. Mag inderdaad een stapje hoger als in 'Beginnershoek).

PS Is dit niet op het eiland Vulcano (één van de Eolische eilanden) voor de kust van Sicilië ?
                  Ik heb me daar ooit nog ondergedompeld in zo'n naar zwavel en rotte eieren ruikende modder die uit de grond borrelde. Zou gezond zijn maar .......bahhhhhhh .
                  Groetjes

Comment

Djivan bedankt voor je compliment.
                    Deze moddervulkaantjes liggen eindje ten noorden van Agrigento, hier komt af en toe methaangas naar boven en neemt dan deze zachte blub mee. Gezond? Nee! Op dit terrein groeit niks...

Comment

Working...
                    X