Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

druivencross Overijse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• druivencross Overijse

verwijderd
    Last edited by B.Bibber; 28 februari 2011, 20:00.

Re: druivencross Overijse

Bij lange sluitertijden krijg je beweging en dit kan je bewust toepassen doch is niet aangewezen in close-up fotografie zoals deze. Je hebt je best gedaan maar de scherpte is afwezig op ééntje na, de derde. Geslaagde close-ups van mensen in actie vergt wat oefening en veel shots om tot een gepast resultaat te komen, en dan vooral op snelle sluitertijden werken ! Neem ook een spatie tussen elke geplaatste foto zodat ze niet tegen mekaar plakken.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Nee, je hebt gelijk, te lange sluitertijd. Met een 7D kan je nog wel wat hoger gaan in ISO. Met een diafragma van f/2.8 is het natuurlijk ook niet makkelijk om op de juiste plaats scherp te stellen.

Tweede foto is wel leuk.

Comment

bedankt R.G. en mich , het was de bedoeling voor de inspanning op de gezichten vast te leggen , op het scherm van de camera zag het er redelijk goed uit maar op de pc is het toch iets anders .
        Is het dan beter lichtere locatie en groter f getal ?

Comment

Nee, dat groot diafragma heb je nodig voor het licht. Oefenen, oefenen, oefenen,... Persoonlijk zou ik eens met ISO3200 proberen (ipv ISO800), dan heb je toch al een sluitertijd van 1/1000 s tot 1/600 s. Een lichtere locatie helpt altijd natuurlijk.

De composities zitten in ieder geval wel al goed.

Comment

@ mich excuseer als ik mis ben maar vind canon nogal iso gevoelig , liefst zo laag mogelijk , camera staat gewoonlijk op auto iso

Comment

Hey Bibber. Zelfs heb ik er geen ervaring mee, maar recent is in de camerasectie het volgende topic de revue gepasseerd;
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Daarin staat een link naar;

Allemaal foto's gemaakt met een 7D op (zeer) hoge ISO.

Ik denk dat het een kwestie is van (een beetje) nabewerking. Rechtstreeks uit de camera zal het resultaat inderdaad niet perfect zijn. Persoonlijk heb ik ook liefst een zo laag mogelijke ISO, maar nood breekt wet.

Comment

oke mich het kan ook aan de fotograaf liggen ,van daar mijn naam
                Last edited by B.Bibber; 3 januari 2011, 22:02.

Comment

Working...
                X