Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik ken zelf niets van portretten, maar wat mij belangrijk lijkt, zijn de ogen. Hier vallen ze weg in een soort van zwart gat, wat toch jammer is.
De achtergrond is niet recht: best rechttrekken?
ik denk dat je hier lichtjes had moeten flisen om de ogen lichter te laten uikomen.
ik ben hier niet echt zeker van dus hoop dat andere bevestiggen of corigeren als ik het fout heb.
ik denk dat je hier lichtjes had moeten flisen om de ogen lichter te laten uikomen.
ik ben hier niet echt zeker van dus hoop dat andere bevestiggen of corigeren als ik het fout heb.
groetjes renske
Jap, daar heb je een punt. Of eventueel met een silver beauty dish
Ik vind deze wel mooi. Heeft iets ouderwets. En toch ook weer niet. Eerder iets filmisch.
Een still uit een goedkoop geproduceerde zwart wit film, zoals: C'est arrivé près de chez
vous.
Met een flits had je heel het gezicht lichter gemaakt.
Wat mijn smaak betreft vind ik het niet nodig dat de ogen echt goed zichtbaar zijn. Dit maakt voor mij juist de foto. Ik heb de foto iets lichter gemaakt, niet veel, juist genoeg om het pekzwarte weg te krijgen.
Ik denk dat het moeilijk gaat zijn om met de flits de juiste dosering te krijgen en toch de sfeer van de foto te behouden
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Zoals mijn voorganger zegt. Maak de foto ietsjes lichter.
Links en rechts wat croppen en je hebt voor mij een sterke foto met karakter.
Robby BB
Heb ehm iets lichter gemaakt. Ben nu alleen even aan het kijken met de crop. Zal ik er 6x6 van maken?
Dank voor alle reacties! Ik heb de ogen kwestie voorgelegd aan Wieb, degene die op de fotostaat en hij zei tegen mij dat hij ook pikzwarte ogen had. Zo is hij nu eenmaal. Ik vind het wel jammer dat het linkeroog zo overschaduwd is dus misschien in de toekomst bijlichten (met een stuk wit papier wellicht?) Flits vind ik doodeng nog. Helemaal analoog. Straks mislukt alles! Haha. Daar moet ik nog een soort van cursus in krijgen.
Ik heb wat aan het proberen geweest. Vanaf dat ik een stuk van de schouders wegnam veranderde de foto in een foto zoals paspoortfoto.
Dus wat mij betreft, omdat het een frontale foto is, volledig met de schouders erop.
Zo blijft het karakter in de foto
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment