Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Industrie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Industrie

    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Wat je hier zegt is 100% juist. Maar als beginnend fotograaf moet men toch eerst zien dat men de basis beheerst en niet gokken op toevallig gelukte foto.
    Eerst moet er een brede basis (fundament) gelegd worden zodanig dat men veilig kan omhoog bouwen. Natuurlijk moet er geëxperementeerd worden, maar dat moet op basis van de basiskennis gebeuren. Beroepsfotografen nemen ook geen los uit de pols foto's waar niet is over nagedacht. Soms lijkt dit zo maar er is wel over nagedacht.
    Een truc is om te fotograferen alsof je nog met een filmrolletje van 24 opnames werkt.
    Vroeger werd er veel meer nagedacht over een foto nemen.
    Nu maakt men 1000 foto's waarvan er 5 goed zijn.
    Vroeger koste 1000 foto's veel geld.
    Wat velen vergeten, dat duizende foto's maken, met een digitaal toestel, ook veel geld kost. Na ongeveer 10000 a 15000 foto is het eigelijk nodig dat men zijn fototoestel een ondehoudsbeurt geeft. Deze beurt kost naargelang het model tussen de 200 en 400 euro
    Dus denk er aan dat bij iedere keer dat men afdrukt uw toestel aan het slijten is.
    Robby BB
    Dat klopt wel wat je zegt, nadenken over een foto doe ik ook wel. Soms neem ik dezelfde foto op meerdere instellingen om dan te kijken wat het beste is. En zo zie je ook wat het beste resultaat geeft. Oefenen is toch nog altijd de beste leerschool, toch in combinatie met de theorie die er achter steekt. Soms heb ik wel iets van, had ik nu dat maar gedaan ...
    Mijn Flicr

    Comment

    Working...
    X