Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vriendin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn vriendin

Met flitser (intern)

Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 113,00 mm (707750)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400

zonder flitser

Lens Focal Length: 113,00 mm (707750)
    Shutter Speed: 1/10 sec
    ISO: 1600

Lens Focal Length: 106,00 mm (707750)
    Shutter Speed: 1/8 sec
    ISO: 1600

Dit zijn me beste foto's, graag hier jullie mening over gehad.
    Gr Steffers.

Re: Mijn vriendin

Ik vind de derde het aangenaamst om te zien.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

opvallend andere kleurtoon in eerste foto tegenover twee en drie.
      en zeker in een reeksje zou dit niet mogen, het komt niet geloofwaardig over.
      waar ziet de huidskleur er het natuurlijkst uit volgens jou? dat zou ik als referentie nemen.

qua belichting en mimiek vind ik foto één de beste. ook de warme kleur is aangenaam

op twee en drie is de achtergrond te afleidend.

foto drie: een afwerende pose is niet zo mooi. dit verbreekt het contact kijker / model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        waar ziet de huidskleur er het natuurlijkst uit volgens jou? dat zou ik als referentie nemen.

qua belichting en mimiek vind ik foto één de beste. ook de warme kleur is aangenaam

foto drie: een afwerende pose is niet zo mooi. dit verbreekt het contact kijker / model.
        Ik volg. Voor mij is de eerste ook de beste qua kleur en toon. Bij de twee andere stoort de lichte achtergrond wel wat. Misschien kan je 2 en 3 nog wat verbeteren. De houding van je vriendin vind ik in de eerste ook beter dan in de andere.
        Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

Nog iemand die zich hierbij aansluit
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Goed model, in 2 en 3 toch doffe kleuren, misschien wat meer contrast en/of verzadiging. Mis ook een beetje scherpte.
            Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
              Goed model, in 2 en 3 toch doffe kleuren, misschien wat meer contrast en/of verzadiging. Mis ook een beetje scherpte.
              Hoezo model?

TS geeft aan dat het foto's zijn van zijn vriendin. Dat is iets geheel anders dan het gedoe in
              het modellenforum. Laten we toch ophouden ieder apart gefotografeerd menselijk wezen
              een model te noemen. Dat verlaagt de individu tot een ding.

Mijn persoonlijke mening is dat foto #1 te veel is gesatureerd of te donker, hoe dan ook.
              Daardoor lijken #2 en #3 wat bleker. Laat maar lekker zo, want het oogt natuurlijker.
              Ik blijf bij mijn mening dat #3 de beste is van deze kleine serie.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Voor foto 1 heb ik ook een klein beetje last met de kleur. Vind die persoonlijk ook net iets te. Pose van foto 1 wel ok.
                De kleuren voor foto 2 en 3 kunnen voor mij wel. Pose bij 2 voor mij ok, bij 3 ietske minder.
                Ik heb echter het meest last met het gebrek aan scherpte bij deze foto's ...Die neemt mijn insziens af van foto 1 naar foto 2 naar foto 3. Gebrek aan scherpte zal te wijten zijn de "lange" sluitertijden in 2 en 3. Gewerkt op statief ? Waarom zo'n hoge ISO ? Als ik het goed bekijk op de foto zit je vriendin dicht bij een raam ? Misschien nog eens opnieuw doen en gebruik maken van het invallend raamlicht, indien dit natuurlijk "technisch gezien " kan ?
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Ik denk dat de eerste het beste is qua kleur en ook het beste de natuurlijke huidskleur van uw vriendin benadert (maar ben het natuurlijk niet zeker, want ik ken uw vriendin niet).
                  Ik trek die conclusie uit het feit dat op de eerste foto het zwart van haar pull en haar haren ook effectief zwart is, wat bij de 2 laatste iets minder het geval is. Ook qua pose en gelaatsuitdrukking vind ik de eerste de beste.
                  De andere 2 mogen er ook zijn, maar duidelijk voorkeur voor foto 1...

PS: natuurlijk nèt iets makkelijker mooie foto's maken als je 'n knappe vriendin hebt (als vrijgezelf heb ik die luxe niet, dus misschien moet ik mij ook maar 's zo'n vriendin gaan zoeken )
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

@deka: neen heb niet met een statief gewerkt bij deze foto's. waarom zo'n hoge iso.. ik ben nog beginner en had mijn camera gwn op P staan en iso stond op automatisch. inderdaad kan ik daar wat mee gaan spelen. Bij de eerste foto met flits stond hij waarschijnlijk op stand portret eb daar kan ik me iso-waarde niet veranderen. en inderdaad ze zat niet ver van een raam
                    en met scherpte.. ja inderdaad, daar moet ik ook nog in leren hoe ik het best scherpe foto's krijg.
                    maar alle tips zijn zeker welkom!

alvast bedankt voor de reacties!
                    Gr.

Comment

Working...
                    X