Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels, noten en sneeuw in barre tijden.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogels, noten en sneeuw in barre tijden.

Iedere dag een stukje terras sneeuwvrij maken en er wat afgekeurde noten op stuktrappen, het blijkt een goed recept om vogels te lokken. Het is leuk om naar te kijken en zo vinden ze toch weer wat eten.
    Het lukte mij echter niet om de beestjes goed te fotograferen door de (nochtans propere) dubbele beglazing. Daarom vandaag even een experimentje gedaan met een flits op een pootje en dat ging al een stuk beter. (zie: KLIK)

Luc

Re: Vogels, noten en sneeuw in barre tijden.

Ha, Luc is al terug van weggeweest en levert al dadelijk een experiment af dat als geslaagd mag onthaald worden. Mooie foto's met actie, goed scherp en het licht daar zal je zelf ook wel tevreden mee zijn denk ik De derde spreekt me het minst aan.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mooi werk, haarscherp, mooie kleuren.
      Nr. 3 is mijn favoriet.

Comment

nu probeer ik dit ook te verkrijgen met mijn eos 550d met een tamron 18-270 lens f3.5-6.3 VC ... maar ik heb het gevoel dat jij ofwel gigantisch dicht bij de vogels moet zitten of knip je gewoon de vogels uit je oorspronkelijke foto ofzo ? als ik ze zo knap en scherp zou kunnen neerzetten ... daar teken ik voor.

Graag meer info ;-)

greetz,

McJerry
        Canon EOS 550D - Tamron 18-270 mm - Canon 50 mm F1.8 II - Sigma 170 - 500 mm

Comment

Te gek Luc, foto's naar mijn hart
          grt,
          Pimpeltje
          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
          Pimpel

Comment

Idereen bedankt voor de toffe reacties.

McJerry, de afstand tussen mij en de vogels was 3 tot 4 meter. Ik heb mijn 70-300 gebruikt op 300 mm. Door de kleinere sensor heeft Olympus een cropfactor 2. Vergeleken met een fullframe lijkt het dus alsof je met 600 mm werkt. Canon en Nikon hebben grotere sensors met een cropfactor 1,6 of 1,5. Om hetzelfde beeld te krijgen heb je dan een 375 mm of 400 mm lens nodig. Voor telewerk is Olympus in 't voordeel, voor groothoekwerk de andere. De drie foto's zijn nog een beetje bijgesneden voor de compositie, maar echt niet veel.

Luc

Comment

prachtige foto's, heb dat ook al geprobeerd met mijn 70-200 lens, lukt ook aan geen kanten 't zijn precies vliegen op mijn foto's. Ik werk met Sony dus zelfde probleem als Canon en Nikon
              Is toch wel plezant he als je de vogeltjes zo kan fotograferen

grt. Ria

Comment

Working...
              X