Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIkon D3100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIkon D3100

Goeiemorgen, beste BD leden,

ik ben hier nieuw op deze toch wel leerrijke site! en hoop hier veel te weten te komen.
    ik heb me vorige week een nikon D3100 aangeschaft samen met de 2 standaardlenzen die erbij zaten, de 18-55 en de 55-200. Nu ik toch al enkele foto's heb zitten nemen vraag ik me soms af wrm sommige fotos op het lcd scherm er goed uitzien terwijl ik ze op de computer op origineel formaat bekijk en beetje vergroot kijk er toch niet zo scherp uitzien. Zal twee voorbeeldjes plaatsen

deze foto werd genomen met de 15-88 lens op automatische mode zonder flits

deze foto heb ik gisteren genomen toen het al aan het duisteren was, deze werd met de 55-200 lens genomen in automatische mode zonder flits
    deze foto zag er echt veelbelovend uit op het lcd schermpje, en dan was mn ontgoocheling groot toen ik de foto in groot formaat op de computer zag

beide foto's behoren nog toe aan mijn eerste 100 fotos die ik nu genomen heb, ik ben er nog maar een leek in maar hoop toch veel bij te leren hoe alles moet, ben aan het zoeken naar avondschool voor het werken met de digital reflexcamera in de regio west-vlaanderen dus als iemand tips heeft welke goede lessen kunnen geven, mag je ze me altijd sturen. Hopelijk kunnen jullie me wat helpen met het oplossen van bovenstaande fotos wat ik kan corrigeren, weet dat ik mss met manuele instellingen betere fotos kan nemen maar daar heb ik nog niet genoeg ervaring mee.

bedankt alvast
    groetjes wouter
    Last edited by Wout_88; 27 december 2010, 18:47.

Re: NIkon D3100

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Welkom Wouter!

Wat betreft foto's op het LCD scherm; de resolutie van zo een scherm is veel lager dan de resolutie van de foto (en een computerscherm). Onvolkomenheden vallen dus minder snel op. Een typisch voorbeeld is een foto die scherp lijkt op je cameraschermpje, maar het dat totaal niet is op een computerscherm.

Qua verbeteringen; voor die eerste werk je best met een kleiner diafragma. De tweede is wat blauwig, dus dat zou je nog moeten aanpassen in nabewerking. Als je snel wat wil bijleren: Google! Zoek eens op 'basics photography' en dan kan je al veel leren over basisnoties zoals diafragma, sluitertijd, ISO, etc.

Maar ik vind ze zeker niet slecht hoor, zeker als ze bij je eerste 100 foto's te horen.

Comment

@ bouk bedankt voor de pdf, heb de foto's nu rechtstreeks geplaatst

@mich: bedankt, zal hier op dit forum wss veel tijd nog doorbrengen
        ook dankje zal eens wat informatie op internet zoeken, deze foto's werden zoals gezegd in automatische mode gebruikt, deze mode zal dus waarschijnlijk niet zo snel de mooiste foto's geven als wanneer alle instellingen zelf voorprogrameert?

Comment

CVO 3hofsteden Kortijk.be - verschillende lokaties om de cursus te volen Kortrijk - Zwevegem - Tielt
          Waarschijnlijk informatie buiten topic, maar zal me hiermee beperken
          groeten
          Renée

Comment

Véél lezen en leren hier op het forum, je handleiding goed doorlezen en je staat al een heel eind verder in de wereld van fotografie. Dit in combinatie met de vele links en sites op het internet, CVO-cursus en vééééél oefenen hebben mij alvast een heel eind op weg geholpen .
            Leuke link waar je veel info kan terugvinden is deze bv.

Groetjes en succes
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Dag Wouter,

ik volg een avondcursus in Sint-Andries Brugge bij IVO Sint-Andries. Via Google vind je er wel informatie over.

Wat kan helpen om beter te zien of een foto scherp is of niet: inzoomen op de foto die je ziet op je LCDschermpje. Ben ik al veel door geholpen, want als ik dat niet doe, lijkt alles scherp, maar helaas...
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Working...
              X