Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Qua compositie kan het nog wel beter, maar dat heb je niet altijd in de hand natuurlijk. De vogel vliegt helaas bijna de foto uit. Ook de rotsen staan niet op de meest 'sterke' punten.
Crop de foto onderaan tot onder de tweede partij rotsen zodat je meer de verhouding 1/3 2/3 bekomt en laat de vogel (via PS) in de andere richting vliegen, en het ziet er reeds heel anders uit. Kleuren en scherpte vind ik OK.
Groetjes
Crop de foto onderaan tot onder de tweede partij rotsen zodat je meer de verhouding 1/3 2/3 bekomt en laat de vogel (via PS) in de andere richting vliegen, en het ziet er reeds heel anders uit. Kleuren en scherpte vind ik OK.
Groetjes
update staat er
bedankt voor de suggesties
(dat kruisvormig ding links tegen de horizon is de mast van een bootje)
mvg,
eddy
update staat er
bedankt voor de suggesties
(dat kruisvormig ding links tegen de horizon is de mast van een bootje)
mvg,
eddy
Ikzelf zou het nog een ietsje anders gedaan hebben Eddy, de meeuw op dezelfde plaats laten staan zoals in de originele foto, maar gewoon in de andere richting laten vliegen (stukje met meeuw erin gewoon horizontaal kantelen in PS) dan bekom je nog meer evenwicht in je foto . Nu zit alles aan één kant, meeuw en rotsen.
Groetjes
Ikzelf zou het nog een ietsje anders gedaan hebben Eddy, de meeuw op dezelfde plaats laten staan zoals in de originele foto, maar gewoon in de andere richting laten vliegen (stukje met meeuw erin gewoon horizontaal kantelen in PS) dan bekom je nog meer evenwicht in je foto . Nu zit alles aan één kant, meeuw en rotsen.
Groetjes
Akkoord, maar een andere regel zegt dan weer dat wij lezen(kijken) van links naar rechts en dat het menselijk oog een rustplaats zoekt rechts in het beeld.
Alles rechts in beeld kan dus volgens mij.
Het is soms moeilijk kiezen.
mvg,
eddy
Akkoord, maar een andere regel zegt dan weer dat wij lezen(kijken) van links naar rechts en dat het menselijk oog een rustplaats zoekt rechts in het beeld.
Alles rechts in beeld kan dus volgens mij.
Het is soms moeilijk kiezen.
mvg,
eddy
Heb ik geen enkel probleem mee eddy, het is altijd de visie van de fotograaf die primeert, in dit geval die van jou dus .
Groetjes
Comment