Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Inderdaad jammer van die aftrekker. Heb ook mijn twijfels over de dozen met flessen, die verstoren het lijnenspel. Kleuren kunnen nog wat pit gebruiken, ze zijn een beetje te flets nu.
tweede foto?
ongemeen goed ! zelfs inclusief het harde flitslicht.
een grafische en zeer goede compositie van een banaal onderwerp.
onderwerpen hoeven absoluut niet boeiend te zijn om een goede foto te bekomen.
men staart zich dikwijls blind op het mooie of lelijke onderwerp, maar dat is slechts de oppervlaktelaag van de foto.
De kleuren zijn helemaal niet flets volgens mij. ze zijn natuurlijk. satureren zou de foto geen eer aandoen.
tip @ Bewaker: ga verder op deze weg.
Last edited by Control-Z; 23 december 2010, 18:24.
Als je een foto maakt dan moet je toch bij voorbaat inschatten wat je wil vastleggen. Niets in dit beeld gaat lopen je had dus alle tijd. Begrijp dan niet dat je achteraf spijt hebt van die aftrekker en deze ga je via PS er ook niet opzetten. Voor mij kon de opname ook ietsje meer pit gebruiken en als het specifiek over lijnen gaat dan storen die dozen. Doch ik vermoed dat je dat is ontgaan en dan sluit me aan bij de opmerkingen van Control Z.
Als je een foto maakt dan moet je toch bij voorbaat inschatten wat je wil vastleggen. Niets in dit beeld gaat lopen je had dus alle tijd. Begrijp dan niet dat je achteraf spijt hebt van die aftrekker en deze ga je via PS er ook niet opzetten. Voor mij kon de opname ook ietsje meer pit gebruiken en als het specifiek over lijnen gaat dan storen die dozen. Doch ik vermoed dat je dat is ontgaan en dan sluit ik me aan bij de opmerkingen van Control Z.
Als je een foto maakt dan moet je toch bij voorbaat inschatten wat je wil vastleggen. Niets in dit beeld gaat lopen je had dus alle tijd. Begrijp dan niet dat je achteraf spijt hebt van die aftrekker en deze ga je via PS er ook niet opzetten. Voor mij kon de opname ook ietsje meer pit gebruiken en als het specifiek over lijnen gaat dan storen die dozen. Doch ik vermoed dat je dat is ontgaan en dan sluit me aan bij de opmerkingen van Control Z.
Dat stuk van die aftrekker is mij echt pas opgevallen toen ik op foto op de PC heb gezet.
Maar heb er wel uitgeleerd dat ik niet echt meer op het randje dingen moet plaatsen, en wat meer geduld moet hebben.
tweede foto?
ongemeen goed ! zelfs inclusief het harde flitslicht.
een grafische en zeer goede compositie van een banaal onderwerp.
onderwerpen hoeven absoluut niet boeiend te zijn om een goede foto te bekomen.
men staart zich dikwijls blind op het mooie of lelijke onderwerp, maar dat is slechts de oppervlaktelaag van de foto.
De kleuren zijn helemaal niet flets volgens mij. ze zijn natuurlijk. satureren zou de foto geen eer aandoen.
tip @ Bewaker: ga verder op deze weg.
De kleuren zijn idd natuurlijk. Ik wilde eerst wat "meer" kleur geven, maar heb ervan afgezien. Dat vond ik persoonlijk niet mooi.
Ik ga zeker proberen om op deze weg verder te gaan.
Inderdaad jammer van die aftrekker. Heb ook mijn twijfels over de dozen met flessen, die verstoren het lijnenspel. Kleuren kunnen nog wat pit gebruiken, ze zijn een beetje te flets nu.
Ik had natuurlijk eerst die dozen kunnen verzetten, maar vond het wel iets hebben die dozen met flesjes erin.
Wat ik zie is:
a. een lichte tonvormige lensvertekening
b. een minieme scheefstand
c. Een licht perspectivische vertekening.
Drie punten die in PS-Elements al verholpen kunnen worden.
Ik kan dit laten zien op verzoek.
Hiermee aan het verzoek van TS (14:05 uur) voldaan. Correcties in volgorde van b, c, a
uitgevoerd. Daarna de uitsnede opnieuw bepaald om lege delen op de afbeelding te vermijden.
Comment