Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weg zonder einde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weg zonder einde

    Hey allemaal,
    Deze nam ik maandag, ben benieuwd wat jullie er van vinden.


    Exif: ISO: 640; Diafragma: 4; Sluitertijd 1/100

    Alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by Coconuttie; 22 december 2010, 11:01. Reden: Exif toegevoegd

  • #2
    Re: Weg zonder einde

    Mooie foto. Ik had de spoorweg wel niet zo dicht bij het kader laten eindigen; nu leid je de ogen van de kijker uit de foto. De lucht is ook een beetje vreemd, maar dat komt door de mist waarschijnlijk. Het blauw in de linkerbovenhoek is precies niet op z'n plaats.

    Comment


    • #3
      Re: Weg zonder einde

      Hey Mich,

      Bedankt voor je reactie. Het blauw in de lucht was er al, heb niets gePSt of zo.
      Hoe zou jij de spoorweg dan laten eindigen? Ik heb nog wel enkele foto's van dit uitzicht, dus ik kan er nog wat mee spelen.

      Comment


      • #4
        Re: Weg zonder einde

        Ik persoonlijk zou de bovenste rail (als ik zo mag uitdrukken) uit de linkeronderhoek laten starten. Daarbij begrijp ik je instellingen niet zo goed :
        ISO 640 : alles is wit, dus normaal had je dan licht genoeg, waarom dan 640
        Diafragma 4 : je beperkt je scherptediepte
        Sneeuw nogal blauw : best iets overbelichten om witte sneeuw te bekomen

        PS. Het uur is niet juist ingesteld op je toestel, foto zou genomen zijn om 18u39..... dan is het pikkedonker ;-)

        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Weg zonder einde

          Djivan; heb dat probleem ook vaak, door het winter- en zomeruur of door eens naar een andere tijdzone te gaan.

          Coconuttie; ik zou hem laten eindigen op ongeveer 1/3 van de breedte van de foto (of 2/3 als je van links begint te kijken). Dat is toch wat de 'regel van derden' voorschrijft. Het is geen geschreven wet, maar vaak zorgt hij toch voor betere beelden.

          Comment


          • #6
            Re: Weg zonder einde

            zou ook de linker rail in de linker onderhoek laten beginnen.
            het lage (in getal) diafragma vind ik hier niet erg.
            de einder hoeft bij deze opname niet scherp te zijn.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Weg zonder einde

              Bedankt voor alle comments!
              De reden waarom ik ISO 640 had is eigenlijk omdat ik vooraf foto's aan het maken was van een auto tussen de bomen, waar het veel donkerder was. Helaas was ik vergeten de instellingen te veranderen, en aangezien het voor mij een goed beeld opleverde, heb ik het maar zo gelaten... Beginnersfoutje?
              Ik zal eens kijken hoe het zou zijn met een andere crop.

              Comment

              Working...
              X