Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

duvel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • duvel

    gisteren beetje getest met m'n nieuw toestelleke




    alle commentaar is welkom(en ja ik drink graag duvel)
    mvg ventri
    Nikon D90 18-105 VR kitlens
    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
    grtz ventri

  • #2
    Re: duvel

    ik drink gene duvels, maar met deze foto te zien ,zou ik er wel eentje lusten :-D

    Comment


    • #3
      Re: duvel

      Een goeie hoor, maar ik vind dat je voor f22 niet zo heel veel scherpte/diepte hebt... Met name de kroonkurk en sommige delen van de krootjeswipper komen wat onscherp over. Misschien ligt het aan m'n scherm en anders ben ik benieuwd aan het wat het dan wel kan liggen vermits ik de laatste tijd ook veel productfotografie doe.
      Wel een zeer mooi beeld!
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: duvel

        Ik vind het een heel mooi beeld, alleen een beetje jammer dat er een lichtgele schijn zit op de rechterkant van het duvel-glas.
        Leuk getrokken! Altijd fijn om nieuwe spulletjes te krijgen waarmee je aan de slag kan

        Comment


        • #5
          Re: duvel

          Op het nieuwe jaar dan maar. Gezondheid. Ziet er goed uit. Volgende keer een bak
          meebrengen.

          Comment


          • #6
            Re: duvel

            Leuk gedaan maar als gepassioneerd Duveldrinker mis ik twee elementaire zaken in deze foto. De helderheid van het bier en de luchtbelletjes.
            Nu, het waren je eerste tests met het nieuwe toestel, en dan wil je snel vanalles proberen, ben net hetzelfde hoor.
            Maar je hebt dus nog 23 flesjes over . Ga nu eens aan de slag met enkele andere opstellingen, ook qua belichting. Probeer het eens met een selfmade ministudio, vind je genoeg info over hier op het forum.
            Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar van horen zeggen zou een opstelling op een glazen plaat met daaronder een gepaste lichtbron hele mooie beelden opleveren voor dit soort fotografie. Ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik voel het al wel kriebelen om ermee aan de slag te gaan .

            Gezondheid en laat de Duvels niet te warm worden hé .
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #7
              Re: duvel

              Voor een beginner is dit een goede start. Het reflectielicht op het glas kan mooier. Meestal wordt hier een rechthoekige reflectie genomen. Het flesje op de achtergrond zou ik weglaten of beter uitlichten. Weglaten is meer eenvoud en de aandacht gaat dan meer naar het glas. Zoals ik reeds zei. Goed begin!
              "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

              Comment


              • #8
                Re: duvel

                Heb dit ook al geprobeerd en had hetzelfde probleem: Tis geen duvel maar ne witte (hoegaarden of iets dergelijks)
                Licht langs onder zou inderdaad beter zijn.
                En je hebt weinig tijd hee: je ziet onmiddellijk aan het schuim dat de juiste foto er niet direct was. Het is al wat gezakt. Bij productfotografie moet het product optimaal zijn.
                Maar zoals ik al zei: het is mij ook nog niet gelukt. En den bak geraakt leeg

                Comment


                • #9
                  Re: duvel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                  Leuk gedaan maar als gepassioneerd Duveldrinker mis ik twee elementaire zaken in deze foto. De helderheid van het bier en de luchtbelletjes.
                  Nu, het waren je eerste tests met het nieuwe toestel, en dan wil je snel vanalles proberen, ben net hetzelfde hoor.
                  Maar je hebt dus nog 23 flesjes over . Ga nu eens aan de slag met enkele andere opstellingen, ook qua belichting. Probeer het eens met een selfmade ministudio, vind je genoeg info over hier op het forum.
                  Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar van horen zeggen zou een opstelling op een glazen plaat met daaronder een gepaste lichtbron hele mooie beelden opleveren voor dit soort fotografie. Ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik voel het al wel kriebelen om ermee aan de slag te gaan .

                  Gezondheid en laat de Duvels niet te warm worden hé .
                  de troebelheid van de duvel heb ik aan m'n vrouw te danken die het zo nodig vond om m'n flesje plat te leggen(met fond)
                  Voor de rest is het nog alles testen...we blijven oefenen
                  Nikon D90 18-105 VR kitlens
                  Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                  grtz ventri

                  Comment


                  • #10
                    Re: duvel

                    Knappe foto én een prachtig Duvel glas! ö
                    www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: duvel

                      Prima foto

                      Zou hem enkel nog een beetje recht zetten ( flesje helt over naar rechts, en vloeistof "bier" is ook niet horizontaal wat toch waterpas moet zijn)
                      en als u nog 1 zou maken, zou ik eens de openmaker en het dekseltje weglaten, en eens proberen met "less is more" het flesje mag blijven zoals het nu is , staat op achtergrond beetje donkerder en trekt niet de volle aandacht.

                      Nu wordt de aandacht van het glas een beetje weggetrokken door de openmaker, en de mooie compositie tussen glas en flesje is verstoord
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: duvel

                        Knap goed uitgewerkt idee ( kan eens smaken hé azo een duvelken )

                        Comment

                        Working...
                        X