Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

    Een eerste poging met de HDR techniek.
    De foto's werden 's nachts genomen in de sneeuw van vorige week.
    De witte vlek in het midden, is het licht van een aankomende auto.
    Wat vinden jullie van de bekomen kleurschakeringen?






    Op vraag van Mich, heb ik de 3 foto's waarvan ik vertrokken ben hier geplaatst:






    Foto 2 is wellicht veel te donker...





    Ik wacht jullie opmerkingen en suggesties geduldig af!

    Groeten, Lieven
    Last edited by LievenD; 21 december 2010, 09:33.

  • #2
    Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

    Wat ik er eerlijk van vind? Lelijk. Spuuglelijk. Al zullen er ook wel mensen zijn die dit dan
    juist wel weer mooi vinden. Sorry.

    Comment


    • #3
      Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

      Hoewel ik HDR-foto's wel kan smaken, is hier toch iets misgegaan met het toepassen ervan. Overal zitten er belichtingsverschillen in de foto. Die aankomende auto, ok, maar wat is de vlek links boven? Ook de voorgrond is zeer ongelijkmatig. Als je meer tips wil; post eens de lichtste en donkerste foto die je gebruikt hebt.

      Comment


      • #4
        Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

        Nog een bedenking; HDR voor nachtfotografie heb ik eigenlijk nog niet gezien. Maar waarom niet? Ik denk eigenlijk dat het vooral die aankomende auto is die alles in de war stuurt.

        Comment


        • #5
          Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

          nope das niks geworden!

          voor nachtfotografie is HDR blijkbaar niet goed.
          mss een betere uitvoering.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

            Helaas... niet geslaagd. Toen ik de titel zag was ik zeer zeker benieuwd want, zoals reeds gezegd, hdr en nacht fotografie, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik weet nu ook waarom...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

              Aan Mich, ik heb de 3 foto's erbij geplaatst.

              Comment


              • #8
                Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                Welke software heb je gebruikt? Ik heb zelf eens wat zitten spelen, en er valt toch wel wat meer uit te halen.
                De auto op de 3de foto zit op een totaal andere positie, dat geeft zeker problemen.

                Als je de eerste foto ziet, heb je daar volgens mij genoeg detail om een goede foto te bekomen toch? Zeker als je in raw trekt.

                Comment


                • #9
                  Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                  sorry hoor...dit ziet er niet uit!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                    Na de originele foto's gezien te hebben denk ik dat het een beetje de mist is ingegaan door de lange sluitertijd, waardoor je niet drie dezelfde foto's hebt (qua compositie, niet belichting). De auto brengt het programma voor HDR waarschijnlijk ook wel in de war. Welk programma heb je gebruikt? De middelste foto (qua belichting) bijvoorbeeld toont meer details op de schuur door het licht van de auto dan de meeste belichte foto.

                    Waarom wou je HDR toepassen? Ik vind dat de middelste foto evenveel detail bevat als de HDR bewerking. In de HDR bewerking zijn bepaalde delen onnatuurlijk opgelicht. Het zorgt dus zeker niet voor een groter dynamisch bereik.

                    Ik vind het wel een interessant concept; HDR en nachtfotografie. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                      Ik heb PS CS5 extended gebruikt. "Merge to HDR pro" en dan in kleurgrafiek met de schuivers verschoven. Eerst was ik niet van plan deze foto's te gebruiken voor HDR, maar heb er mij toch eens aan gewaagd.
                      Dat er nu toevallig een auto reed in de straat, waardoor ik geen identieke foto's verkreeg, is waarschijnlijk wel de oorzaak dat de bewerking met abnormale kleurschakeringen zit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                        nee voor mij..

                        groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          nope das niks geworden!

                          voor nachtfotografie is HDR blijkbaar niet goed.
                          mss een betere uitvoering.
                          dat zou ik zomaar niet beweren, toch mogelijk denk ik.
                          In deze topic mag ik geen foto toevoegen, ik maak nieuwe topic onder
                          de naam grote markt met kerst. Is daar HDR niet toepasbaar ??
                          ik vind deze foto ook wel erover en onherkenbaar

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                            HDR in nachtfotografie bestaat zeker en kan zelfs goed toegepast worden: Donkere delen worden zichtbaar en de lichten worden niet overbelicht. Google maar en je vindt veel mooie voorbeelden.

                            Maar hier zou ik HDR niet toegepast hebben, de eerste foto bevat al genoeg detail zonder de lichten in het achtergrond teveel over te belichten. Ik zou wel hebben gewacht totdat de auto weg was.

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste HDR foto, 's nachts in sneeuw

                              Ben hier ook geen fan van.

                              Comment

                              Working...
                              X