Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een sneeuw .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat een sneeuw .

    de molen zonder boom een prachtig plaatje
    grt. Ria

    Comment


    • #17
      Re: Wat een sneeuw .

      Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
      Wat bedoel je daar eigenlijk ?
      Zou het beter gekund hebben ?
      Heeft U misschien nog wat tips om het te verbeteren ik sta overal open voor hoor !
      Dank je wel voor je aardige woorden zo lijkt hij toch echt heel mooi
      grt,
      Pimpeltje
      Het is inderdaad een hele mooie zo. Bij het wegclonen mag de kwaliteit van je foto niet veranderen of er moet iets anders gebeurd zijn. Hier heb je wel degelijk een crop toegepast wat in jpeg de resolutie naar beneden haalt (= kwaliteit verslechtering), om het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Een tip is : alvorens een bewerking uit te voeren eerst de foto naar het TIFF bestand transformeren en nadien opnieuw in JPEG zetten (= weinig bestandsverlies).
      Anderen hebben misschien nog andere of betere ideeën, maar ik werk zo en gebruik soms nog andere toepassingen volgens het gegeven.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #18
        Re: Wat een sneeuw .

        Ik vind dit een verwarrend topic.
        Eerst stonden er toch 3 foto's, nu maar een.
        De tweede staat op een andere plek.

        Dat is niet handig.
        Graag alles in de eerste post laten staan zoals het was, maar mag wel aangevuld worden met updates.

        Beste is natuurlijk maar één foto per topic (ook al mogen er drie).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #19
          Re: Wat een sneeuw .

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Ik vind dit een verwarrend topic.
          Eerst stonden er toch 3 foto's, nu maar een.
          De tweede staat op een andere plek.

          Dat is niet handig.
          Graag alles in de eerste post laten staan zoals het was, maar mag wel aangevuld worden met updates.

          Beste is natuurlijk maar één foto per topic (ook al mogen er drie).
          Ga dit mee ondersteunen. Ze zijn volgens mij soms zo enthousiast dat ze er een boeltje van maken en het ontneemt de bezoekers de wil om te reageren. Alsook : één foto per keer is veel overzichtelijker en duidelijker voor beide partijen. Soms waan ik me in een verkiezingsstrijd zeker als het dan nog drie verschillende foto's (onderwerp) zijn
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #20
            Re: Wat een sneeuw .

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Ga dit mee ondersteunen. Ze zijn volgens mij soms zo enthousiast dat ze er een boeltje van maken en het ontneemt de bezoekers de wil om te reageren. Alsook : één foto per keer is veel overzichtelijker en duidelijker voor beide partijen. Soms waan ik me in een verkiezingsstrijd zeker als het dan nog drie verschillende foto's (onderwerp) zijn
            Daar zullen we iets over gaan afspreken want nu staan er ineens weer drie in het startbericht. Het duizelt mij, ik ga maar slapen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #21
              Re: Wat een sneeuw .

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Daar zullen we iets over gaan afspreken want nu staan er ineens weer drie in het startbericht. Het duizelt mij, ik ga maar slapen.
              Heb je lekker geslapen ?
              Toch niet gedroomd van Molens
              Ik ben het volledig met jullie eens en zal me zeker gaan toe leggen om het zo georganiseerd te doen met 1 foto.
              Jullie zijn zeker al lang bezig ?
              Maar ik nog niet en ik leer langzaam maar zeker precies hoe het moet op een enkele fout na!
              Ik heb niets veranderd op het topic dus waarom ze er niet meer stonden is voor mij ook een vraag .
              Erg bedankt dat jullie er moeite voor gedaan hebben om mij het pad te wijzen die ik moet gaan en vergeef me als ik een fout maakt
              Het gaat goed komen
              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
              Pimpel

              Comment


              • #22
                Re: Wat een sneeuw .

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Het is inderdaad een hele mooie zo. Bij het wegclonen mag de kwaliteit van je foto niet veranderen of er moet iets anders gebeurd zijn. Hier heb je wel degelijk een crop toegepast wat in jpeg de resolutie naar beneden haalt (= kwaliteit verslechtering), om het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Een tip is : alvorens een bewerking uit te voeren eerst de foto naar het TIFF bestand transformeren en nadien opnieuw in JPEG zetten (= weinig bestandsverlies).
                Anderen hebben misschien nog andere of betere ideeën, maar ik werk zo en gebruik soms nog andere toepassingen volgens het gegeven.
                Toch nog een vraagje , wat is Tiff?
                grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #23
                  Re: Wat een sneeuw .

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                  Heb je lekker geslapen ?
                  Toch niet gedroomd van Molens
                  Ik ben het volledig met jullie eens en zal me zeker gaan toe leggen om het zo georganiseerd te doen met 1 foto.
                  Jullie zijn zeker al lang bezig ?
                  Maar ik nog niet en ik leer langzaam maar zeker precies hoe het moet op een enkele fout na!
                  Ik heb niets veranderd op het topic dus waarom ze er niet meer stonden is voor mij ook een vraag .
                  Erg bedankt dat jullie er moeite voor gedaan hebben om mij het pad te wijzen die ik moet gaan en vergeef me als ik een fout maakt
                  Het gaat goed komen
                  Ik heb heerlijk geslapen en aangenaam gedroomd.
                  Voor de eerste alinea van mijn post van 00:20 uur bied ik mijn excuses aan. Dat berustte
                  op onjuiste waarneming die veroorzaakt werd door slordig scrollen en behoefte aan nachtrust.

                  Of "jullie" al lang bezig zijn? Ik mag alleen voor mijzelf spreken: Ja, meer dan een halve
                  eeuw (met eb en vloed) maar pas de laatste 5 jaar met verhoogde intensiteit en
                  bewustheid waarbij het afgelopen jaar de kroon spande. 't Is wel dat ik ook nog steeds
                  bijleer en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.

                  Op ook andere terreinen heb ik gemerkt en ervaren dat je niet persé bij de top hoeft te
                  zitten om ervaringen uit te wisselen en zo tot kruisbestuiving te komen. Ik geef
                  persoonlijke meningen en persoonlijke aanwijzingen (die zich altijd zullen beperken tot
                  de eigen ervaring). Al vrij lang ben ik opgehouden mij op te winden wanneer anderen
                  toch een andere oplossing kiezen dan ik wel voorstelde. Ik blijf houden van een gezonde discussie.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat een sneeuw .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                    Toch nog een vraagje , wat is Tiff?
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Google ?
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat een sneeuw .

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Een tip is : alvorens een bewerking uit te voeren eerst de foto naar het TIFF bestand transformeren en nadien opnieuw in JPEG zetten (= weinig bestandsverlies).
                      Tijdens de bewerkingen niet tussentijds saven, alleen als de foto klaar is wegschrijven, dan is bewerken in jpg geen probleem.

                      (er zijn bewerkings-programma's waarin je na iedere bewerking moet saven, dan is tiff aan te raden, of een ander bewerkingsprogramma ).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat een sneeuw .

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        ... Een tip is : alvorens een bewerking uit te voeren eerst de foto naar het TIFF bestand transformeren en nadien opnieuw in JPEG zetten (= weinig bestandsverlies). ...
                        Interessante tip. Ga ik zeker eens proberen en misschien inpassen in mijn workflow als het bevalt.
                        Ik zie wel een nadeel: Opslag in Tiff is wel een ruimtevreter op de harde schijf.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat een sneeuw .

                          Dank jullie wel voor deze informatie !
                          Ik ga aan de slag om het uit te zoeken hoe ik dit moet doen en ik hou deze tips bij de hand op een A4
                          grt,
                          Pimpeltje
                          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                          Pimpel

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat een sneeuw .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Interessante tip. Ga ik zeker eens proberen en misschien inpassen in mijn workflow als het bevalt.
                            Ik zie wel een nadeel: Opslag in Tiff is wel een ruimtevreter op de harde schijf.
                            Juist Plaatwerker (en ook voor Pimpeltje). Als je exporteert naar TIFF zie je het bestand heelwat groter worden. Maar wanneer je na je aanpassing/bewerking/uitsnit,- mits eerst saven - terug naar JPEG exporteert zal je zien dat je bestand bijna niets heeft ingeboet en kan je het TIFF bestand naar de prullemand zenden en word je harde schijf in feite dus niet bijkomend belast.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat een sneeuw .

                              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              Juist Plaatwerker (en ook voor Pimpeltje). Als je exporteert naar TIFF zie je het bestand heelwat groter worden. Maar wanneer je na je aanpassing/bewerking/uitsnit,- mits eerst saven - terug naar JPEG exporteert zal je zien dat je bestand bijna niets heeft ingeboet en kan je het TIFF bestand naar de prullemand zenden en word je harde schijf in feite dus niet bijkomend belast.
                              Klopt!!!
                              Wij hebben net hier een uitgebreide discussie gehad over TIFF
                              Deze Man zei dat je als je het eenmaal bewerkt hebt op TIFF dat je dan niet meer terug kan naar het oude , ( ik maak altijd wel een kopie )
                              Maar dit verslag print ik ook even uit .
                              Dank je wel
                              grt,
                              Pimpeltje
                              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                              Pimpel

                              Comment

                              Working...
                              X