Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop experiment

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop experiment

Tijd nuttig besteden op een koude winterdag.

De eerste is het origineel (niet zo'n goede foto trouwens) de tweede de photoshop bewerking.

Mvg
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Re: photoshop experiment

Niet zo goed? Ik vind ze net allebei heel erg mooi
    Canon 450D

Portfolio

Comment

Persoonlijk vind ik het origineel beter dan de bewerkte versie wat betreft de kleuren, maar dat ligt natuurlijk in smaken en voorkeuren.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Bedankt voor de comments !

Ze waren nog genomen met mijn oude D50 wat ik trouwens nog altijd een prima toestel vind.

Mvg
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

de originele vind ik goed enkel de kleuren wat oppeppen, de 2de vind ik raar van kleuren

grt. Ria

Comment

ook voor mij nr 1
            nr 2 kleur niet mijn smaak...

Comment

Heb je ook gezien dat de gebouwen niet mooi recht staan?
              Je had je ook kunnen concentreren op het corrigeren van de perspectivische vervorming.

Dan is een histogram niet onbelangrijk. Daarop kan je zien dat zowel links als rechts
              informatie ontbreekt. Ook daarmee kan je iets doen.

Voor de rest zou ik niet te veel doen met de kleuren. De oorspronkelijke foto is qua kleur
              beter dan jouw bewerking (maar misschien houd je van vergeelde ansichtkaarten).
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Aan de eerste hoef je voor mij niet veel te veranderen, vind dit best mooi. De tweede
                lijkt wel een verbleekte herinnering met een gouden randje aan je trip.

Comment

Het is er een beetje over, die tweede. De eerste vind ook helemaal niet zo slecht als je zelf aanhaalt...
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

De tweede geeft geen meerwaarde met je bewerking. De eerste is de beste doch ietsje meer contrast en de hoge lichten ook ietsje terug trekken zal je foto verbeteren
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Heb je ook gezien dat de gebouwen niet mooi recht staan?
                      Je had je ook kunnen concentreren op het corrigeren van de perspectivische vervorming.

Dan is een histogram niet onbelangrijk. Daarop kan je zien dat zowel links als rechts
                      informatie ontbreekt. Ook daarmee kan je iets doen.

Voor de rest zou ik niet te veel doen met de kleuren. De oorspronkelijke foto is qua kleur
                      beter dan jouw bewerking (maar misschien houd je van vergeelde ansichtkaarten).
                      Inderdaad hier en daar staat er iets scheef.
                      Toen nam ik nog mijn foto's in jpeg en veel automatische instellingen van de camera tegenwoordig in NEF en alles zoveel mogelijk manueel. Intussen veel bijgeleerd
                      Nu gebruik ik ook Capture NX2 en al doende leert men he.
                      Ik wilde een beetje een zonsondergangsbelichting nabootsen op een kooude besneeuwde zondag namiddag.
                      Die oude D50 leverde toch behoorlijke plaatjes met zijn 6Mp.

Mvg
                      Spog

@ allen bedankt voor de comments.

Comment

Working...
                      X