Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb je ook gezien dat de gebouwen niet mooi recht staan?
Je had je ook kunnen concentreren op het corrigeren van de perspectivische vervorming.
Dan is een histogram niet onbelangrijk. Daarop kan je zien dat zowel links als rechts
informatie ontbreekt. Ook daarmee kan je iets doen.
Voor de rest zou ik niet te veel doen met de kleuren. De oorspronkelijke foto is qua kleur
beter dan jouw bewerking (maar misschien houd je van vergeelde ansichtkaarten).
Aan de eerste hoef je voor mij niet veel te veranderen, vind dit best mooi. De tweede
lijkt wel een verbleekte herinnering met een gouden randje aan je trip.
De tweede geeft geen meerwaarde met je bewerking. De eerste is de beste doch ietsje meer contrast en de hoge lichten ook ietsje terug trekken zal je foto verbeteren
Heb je ook gezien dat de gebouwen niet mooi recht staan?
Je had je ook kunnen concentreren op het corrigeren van de perspectivische vervorming.
Dan is een histogram niet onbelangrijk. Daarop kan je zien dat zowel links als rechts
informatie ontbreekt. Ook daarmee kan je iets doen.
Voor de rest zou ik niet te veel doen met de kleuren. De oorspronkelijke foto is qua kleur
beter dan jouw bewerking (maar misschien houd je van vergeelde ansichtkaarten).
Inderdaad hier en daar staat er iets scheef.
Toen nam ik nog mijn foto's in jpeg en veel automatische instellingen van de camera tegenwoordig in NEF en alles zoveel mogelijk manueel. Intussen veel bijgeleerd
Nu gebruik ik ook Capture NX2 en al doende leert men he.
Ik wilde een beetje een zonsondergangsbelichting nabootsen op een kooude besneeuwde zondag namiddag.
Die oude D50 leverde toch behoorlijke plaatjes met zijn 6Mp.
Mvg
Spog
@ allen bedankt voor de comments.
Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.
Comment