Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn beestjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn beestjes

Hallo iedereen ,
    ik heb net een nieuw profiel aangemaakt
    omdat ik ga beginnen met fotografie , gewoon als hobby
    Ik zou graaf jullie mening willen over wat foto's dat ik heb gemaakt
    Ik heb ook een nieuwe camera gekocht ( de nikon D5000), sommige foto's zijn ook nog met mijn oud fototoestel gemaakt.
    Hier zijn al wat afbeeldingen :

http: //www.mijnalbum.nl/Foto-IFL4TZVS-D.jpg

http: //www.mijnalbum.nl/Foto-FMBGTLHG-D.jpg
    Last edited by Sannepoes; 20 december 2010, 18:02.

Re: Mijn beestjes

welkom lise en hopelijk nog veel plezier met uw nieuwe hobby!
    fotografie is een wondere wereld op zich maar de beste raad die we ons kunnen geven is oefenen oefenen en nog is oefenen

Comment

Dank u ,
      Ik probeer van elke dag wel een foto vast te leggen,
      die van de hond is vandaag gemaakt
      groetjes

Comment

http: //i51.tinypic.com/2po4pol.jpg

Nog eentje dan
        Last edited by Sannepoes; 20 december 2010, 18:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoLise Bekijk bericht
          Dank u ,
          Ik probeer van elke dag wel een foto vast te leggen,
          die van de hond is vandaag gemaakt
          groetjes
          ik vind de hond goed duidelijk getrokken met zijn pose enzo,spijtig dat het geen andere achtergrond heeft,had nog leukere foto geweest
          op de 2 laatste fotos van de paardenvind ik de actie goed vastgelegd op de jumpende paarden
          hopelijk kan je vlugger overweg met je nikon5000 dan ik lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
            ik vind de hond goed duidelijk getrokken met zijn pose enzo,spijtig dat het geen andere achtergrond heeft,had nog leukere foto geweest
            op de 2 laatste fotos van de paardenvind ik de actie goed vastgelegd op de jumpende paarden
            hopelijk kan je vlugger overweg met je nikon5000 dan ik lol
            Jaa , ik ben ook nog volop aan de handleiding bezig , deze is zo dik
            Ik weet nu het belangrijkste al maar soms mislukken mijn foto's nog een beetje

Comment

Jaa , ik ben ook nog volop aan de handleiding bezig , deze is zo dik
              Ik weet nu het belangrijkste al maar soms mislukken mijn foto's nog een beetje
              zwijg me van de handleiding lol veel te dik
              mislukken is een voorbereiding op succes als mn ervoor gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
                zwijg me van de handleiding lol veel te dik
                mislukken is een voorbereiding op succes als mn ervoor gaat
                Hah jaa vind de handleiding ook véél te dik en dan nog al die speciale woorden
                en dat menu (kodak zelf) is al zo moeilijk

Comment

Welkom Lise,

Lees eerst eens rustig de forumregels door hoe je foto's moet posten en wat de geldende regels zijn .
                  Beginnershoek max 3 foto's per topic (je zit al aan 6 in deze topic), 1 topic per dag.

Langste zijde van de foto max 900 pixels, gebruik die 900 pixels ook om je foto zo groot mogelijk te plaatsen, kleinere foto's zijn moeilijker te beoordelen.
                  In de meeste foto's hier mis ik scherpte, plaats je exifgegevens (iso, sluitertijd, f-waarde, ...) de volgende keer bij je foto, dan gaan ze jou hier beter te woord kunnen staan.
                  Veel succes en plezier alvast met je nieuwe hobby .

grtjs
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Naast de technische details van je fototoestel moet je ook wat aandacht hebben voor compositieregels. Vermijd bv storende elementen op de achtergrond.
                    Veel plezier met je nieuwe hobby en je nieuw fototoestel
                    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                    (Ansel Adams)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                      Welkom Lise,

Lees eerst eens rustig de forumregels door hoe je foto's moet posten en wat de geldende regels zijn .
                      Beginnershoek max 3 foto's per topic (je zit al aan 6 in deze topic), 1 topic per dag.

Langste zijde van de foto max 900 pixels, gebruik die 900 pixels ook om je foto zo groot mogelijk te plaatsen, kleinere foto's zijn moeilijker te beoordelen.
                      In de meeste foto's hier mis ik scherpte, plaats je exifgegevens (iso, sluitertijd, f-waarde, ...) de volgende keer bij je foto, dan gaan ze jou hier beter te woord kunnen staan.
                      Veel succes en plezier alvast met je nieuwe hobby .

grtjs
                      Oke sorry heb de regels gelezen zal er de volgende keer aan denken!

Comment

Oke sorry heb de regels gelezen zal er de volgende keer aan denken!
                        Met de knop 'Aanpassen' in jouw post kan je alles nog aanpassen aan de regels.
                        Zo niet, dan ga je het wel merken.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Welkom Lise en veel plezier aan de hobby. Als je veel materiaal plaatst is het moeilijk om (alles) te analyseren. De basiskennis is diafragma, sluitersnelheid en iso, daarna volgt je infoboek over het toestel !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

[Mod]
                            Zoals hierboven in een aantal antwoorden reeds werd gezegd, mag je 3 verschillende foto's in je topic laten zien. Je hebt je topic niet aangepast, daarom heb ik er zelf 3 verwijderd.

Comment

Hallo Lise,

welkom op Bd en meer bepaald in de knusse beginnershoek waar foutjes dienen om gecorrigeerd te worden en om van te leren.

Ten eerste, zoals GR al zei, is het moeilijk of beter gezegd vervelend beoordelingen te geven op verschillende foto's in 1 topic. En al helemaal als die 3 foto's dan ook nog eens totaal verschillende onderwerpen behandelen.

Ondanks je warme enthousiasme is het denk ik beter om (zoals je zei dat je al doet trouwens) 1 foto per dag te nemen, die zo goed en zo kwaad als je kan te bewerken en hem hier te posten. Zo ga je meteen feedback krijgen en beter onthouden wat je anders moet doen.

Het helpt ook als je je foto's centreert wanneer je ze post. Dat kijkt ook fijner.

Nu, over je geposte foto's:
                              De eerste, met dat springende paard is een beetje flou maar dat ligt waarschijnlijk aan je diafragma. 3.5 is een beetje te ver open aangezien je scherpte- veld op die manier zeer klein is. Bij een foto waar veel beweging (van je weg) in zit is het dan zeer moeilijk de juiste zone scherp te krijgen. Je standpunt vind ik daar dan wel goed.

Foto 2 is eigenlijk onscherp over de hele lijn maar de exif gegevens ontbreken om te achterhalen waar het probleem ligt. Ook is hij van te dichtbij en te hard ingeflitst.

Foto nummer 3 mankeert ook de exif gegevens maar daar kan ik alvast vertellen dat je een stuk van je hond zijn poten hebt afgekapt. Probeer daar alvast op te letten. Ofwel zet je hem er helemaal op, ofwel neem je echt een close-up. Deze foto staat ook zeer scheef. Puntje nummer 2 om op te letten als je een foto maakt. Check of je achtergrond recht staat...

Zo, ik denk dat je hier al heel wat mee kan. Op naar je foto van morgen! Wees vooral creatief, hou je ogen open en fotografeer er op los.

Groetjes!
                              Stel je kritieken niet te scherp...
                              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Working...
                              X