Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ziet er lekker uit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ziet er lekker uit

moeilijk om er af te blijven, maar kheb het lang genoeg kunnen uithouden om wat foto's te kunnen nemen
    experimenteren met wat snoepjes:
    (voor mij persoonlijk best geslaagde compo's)

focuslengte: 49mm
    1/60
    ISO 1000
    f/5,6
    zonder flits

focuslengte: 55mm
    &/60
    ISO: 1250
    f/5,6
    zonder flits

focuslengte: 49mm
    belichtingstijd 1/20
    ISO: 400
    F/8
    zonder flits

tips en comments?

(Canon EOS 500D, EF-S 18-55mm)
    Last edited by Cln; 16 december 2010, 23:07.

Re: ziet er lekker uit

Ik had ze alle drie scherp proberen te krijgen vermits het drie totaal veschillende gebakjes zijn... Zo'n bokeh is in dit geval meer iets voor echte herhalingen (mijn idee hé...)

Er zit ook een vlek op je witte ondergrond of op je lens.

De eerste vind ik de beste, de tweede is van te dicht bij en de derde is te fel ingeflitst...
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik vind persoonlijk de eerste ook de beste, bij de tweede is het eerste gebakje echt "in your face" en bij de derde wordt alle aandacht geleid naar het laatste (en scherpste) gebakje. Bij de eerste foto kijk je eerst naar het eerste gebakje en dwaalt je blik dan verder af tot het laatste. Maar ik vind het absoluut niet storen dat ze niet allemaal scherp zijn, integendeel! dat maakt de foto net zo mooi vind ik.

Comment

De eerste is de beste. De foto is wel nog altijd wat rood ...
        http://www.flickr.com/photos/thijswostyn/
        http://www.thijswostyn.be
        http://www.facebook.com/thijswostynphotography

Comment

Ziet er heel goed ( en lekker) uit
          Canon eos 7D

Comment

Foto 1 en foto 2 kunnen voor mij wat betreft de beperkte scherptediepte. Maar je bent ervoor of je bent er niet voor ( die beperkte scherptediepte )
            Foto 3 is er iets mis met de belichting ... een beetje te hard licht op het laatste gebakje.
            Indien je op statief werkt voor dergelijke zaken, kan je je diafragma nog aanpassen. Je sluitertijd wordt langer, maar je werkt dan toch op statief en die gebakjes lopen niet weg, dus dat zou geen probleem mogen opleveren.
            De kleuren kunnen voor mij persoonlijk ook nog iets frisser ....
            Enfin, zeker blijven oefenen ( en dan heb je meteen een excuus om steeds gebakjes te kopen en op te eten en daaruit leer je heel veel.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Foto 1 en foto 2 kunnen voor mij wat betreft de beperkte scherptediepte. Maar je bent ervoor of je bent er niet voor ( die beperkte scherptediepte )
              Foto 3 is er iets mis met de belichting ... een beetje te hard licht op het laatste gebakje.
              Indien je op statief werkt voor dergelijke zaken, kan je je diafragma nog aanpassen. Je sluitertijd wordt langer, maar je werkt dan toch op statief en die gebakjes lopen niet weg, dus dat zou geen probleem mogen opleveren.
              De kleuren kunnen voor mij persoonlijk ook nog iets frisser ....
              Enfin, zeker blijven oefenen ( en dan heb je meteen een excuus om steeds gebakjes te kopen en op te eten en daaruit leer je heel veel.
              groeten,
              deka
              + letten op je witbalans. Indien je ze in RAW schiet kan je ze wel nog aanpassen. De hoge iso veroorzaakt hier ook veel ruis.
              Voeding fotograferen is een vak apart. Vorige maand stond er in Shootmagazine een heel dossier hierover.
              Petit fourkes
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Bedankt iedereen voor de vele tips!! Ik ben er echt al heel veel mee

De rode schijn en minder mooie kleuren had ik ook al gezien maar ik ben een beginner op vlak van zowel fotografie als photoshop dus dat heb ik nog niet meteen op een mooie manier kunnen corrigeren maar ik zal het binnenkort (als het schoolwerk wat mindert ) opnieuw proberen.

Nog eens bedankt dit is een fantastisch forum!

Cln

Comment

Voor mij is er teveel ruis in de eerste 2 foto's. Tip: vermits gebakjes niet weglopen laagste iso gebruiken en fototoestel op statief gebruiken. Witbalans op kunstlicht zetten.

Veel uithoudingsvermogen gewenst om het komende kerstgebak te fotograferen.
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                  X