Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Laarne nachtfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kasteel van Laarne nachtfotografie

Hallo iedereen,

Gisteravond tot aan mijn oren bevroren terug thuis gekomen met onderstaande beelden als vangst.
    Camera Model: Canon EOS 450D
    Objectief: EF-S 18-55 IS
    Foto's (vanzelfsprekend) genomen met statief, zonder UV-filter voor de lens, spiegel opgeklapt, ruisreductie uitgeschakeld, beeldstabilisatie uitgeschakeld.
    Beeld 2 is een doordenkertje...
    Beeld 3 is mijn persoonlijke favoriet.

Lens Focal Length: 25,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 30 sec
    F-Number: F16,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -1/1

Lens Focal Length: 18,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 30 sec

Lens Focal Length: 28,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 13 sec

Alvast bedankt om te kijken, en tot de volgende!
    Groeten,
    Stefan

Re: Kasteel van Laarne nachtfotografie

1. Vraag me daarbij toch af of het nodig was om achter een boom te gaan staan?
    2. Is beter, hoewel iets te weinig sfeer in dat hoekshot.
    3. Inderdaad de beste, maar niet zo bijzonder. Waren 1 en 2 beter geweest ware dit
    misschien een mooi gevel detail geweest.

Comment

Ik vind nummer drie wel een heel leuke!
      Nummer 1 is voor mij de minste en nummer 2 vind ik ook wel wat hebben. Zou niet misstaan als affiche van Jack The Ripper of zo...

Ik wilde gisterenavond ook gaan fotograferen maar de vrieskou en enorme wind weerhielden me ervan. Hopelijk waait het vanavond minder hard zodat mijn statief niet wegwaait...

Groetjes
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

De foto met boom (foto 1) is eigenlijk een zeer extreme crop omdat ik de rest van het beeld niet zo bijzonder vond heb ik het weggeknipt.

Foto 2 staat eigenlijk gewoon op z'n kop, rechtsonder in beeld is de brug over het water naar de voordeur (allez poort bedoel ik).

De spiegeling in het water is volgens mij harder dan anders omdat er een dun laagje ijs op het water lag.

@Doudeke, ik heb nog een paar opnames van deze locatie, zal ze in een andere post "gieten". Wou bewust enkele detail beelden, omdat er een nieuwerwetse auto voor de deur (poort) stond geparkeerd (recente Jaguar), en had liever een authentieke koets gezien ofzo. Vandaar dat ik totaalbeelden wat vermeden heb.

Al bedankt voor jullie reacties. Op die manier krijg ik waardevolle feedback over mijn werk. Ben al tevreden dat ze technisch redelijk ok zijn, en dat we discussieren over compositie (= soms een persoonlijke smaak).

Groeten,
        Stefan

Comment

Vind 1 en twee zeer geslaagd!
          De voegen tussen de stenen zijn wat uitgebrand, en dat komt een beetje storend over.Ben ook wel benieuwd naar hoe ze er uit zien in zwart-wit, misschien versterkt dit de sfeer wel?!
          Nice foto's!

Comment

nr. 3 is mijn absolute favoriet.
            Groetjes

(Nostalgie ... de foto's van mijn trouwen daar gemaakt... lang geleden)
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Voor mij foto 3 ... Knap met de weerspiegeling.
              Foto 2, maar 't zal wel aan mij liggen, vind ik wat moeilijk kijken. ' k Zie ook niet echt in, waarop je hem op zijn kop zet ... maar jij zal daar wel een reden voor hebben.
              Foto 1 vind ik ook een beetje jammer van de boom, maar de reden hiervoor heb je al opgegeven.
              Succes op een volgende koude nacht ... Spijtig dat een mens bijna moet "doodvriezen" om aan fotomateriaal te komen ...
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Over #1 en #2 is al genoeg gezegd.

Bij foto's als #3, waar de weerspiegeling zo'n belangrijke rol moet spelen, zie ik wat
                storende zaken.

1. De foto staat scheef (gelijke punten dienen exact op een verticaal te liggen).
                2. De bruinzweem.

Wanneer beide gecorrigeerd zijn, zou het kunnen dat er nog wat perspectivische- en wat
                lensvertekening overblijft.

Hiervoor hoef je gelukkig niet de kou in.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Je moet er soms wat voor over hebben hé Stefan Die boom zou nog niet misstaan moest hij ook wat licht gehad hebben, is nu een grote dichte zwarte vlek. De spiegeling gebruiken als foto moet kunnen. Als je het niet gezegd had, had ik dit zelfs niet in de gaten, zo zie je maar. De derde komt het mooiste en rustigste over
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                  X