Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomaar een beeld van strand en zee ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zomaar een beeld van strand en zee ...

Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

EXif

AV/11 - TV/ 125 - ISO 200 - 1 stop onderbelicht - 44 mm

Update na commentaar Crismo

Crismo,
    Jij vraagt, ik maak ...
    Had je zoiets in gedachten ?

Last edited by deka; 16 december 2010, 18:20.
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Zomaar een beeld van strand en zee ...

vind de onderkant van het staketsel wat te donker.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind hem goed zo.
      @ Bouk: hoe bedoel je te donker? Zit er niet genoeg detail in? Ik denk dat dat staketsel echt wel zo donker is...
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
        ..........
        @ Bouk: hoe bedoel je te donker? Zit er niet genoeg detail in? Ik denk dat dat staketsel echt wel zo donker is...
        ja er zit wel wat detail in maar, vind het vreemd dat alleen het uiterste stukje rechts van het staketsel licht door laat.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat komt mijns inziens omdat de pier daar ophoudt en er dus steeds minder palen in de weg staan om licht tegen te houden. Vanuit dit standpunt fungeren al die palen namelijk als een soort screen dat het licht zal tegenhouden, zeker op zo'n grijze dag...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Bouk, Mysti,

Ik zal jullie probleem maar uit de weg helpen ...
            Wat Mysti aangeeft klopt ... Het was een zeer " mottige, grijze dag ", geen streepje zon te zien ... Ik bekeek daarnet nog eens de originele foto's en er komt niks van licht door op de verschillende foto's die ik maakte, behalve op het uiteinde van het staketsel.

groeten,
            deka

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            vind de onderkant van het staketsel wat te donker.
            grt,bouk.
            Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            Dat komt mijns inziens omdat de pier daar ophoudt en er dus steeds minder palen in de weg staan om licht tegen te houden. Vanuit dit standpunt fungeren al die palen namelijk als een soort screen dat het licht zal tegenhouden, zeker op zo'n grijze dag...

Comment

zo eenzaam,zo desolaat,mooi gezien
              ik had graag een foto van dat staketsel gezien zo wat dichterbij en op de zijkant,moet een speciaal abstract beeld gegeven hebben,die oneindige herhaling van palen
              ach doet naar een strandwandeling in de zeelucht verlangen

Comment

Ga mijn best doen als ik even mag : De weergave van het staketsel in deze opname wordt uiteraard donker door toedoen van het lensgebruik. Hoe meer télé, hoe meer de palen tegen mekaar gedrukt worden en zodoende loopt alles dicht !
                Voor mij een mooie zwart/wit met spannende compo. Geen zon zou hier een voordeel kunnen betekenen
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
                  zo eenzaam,zo desolaat,mooi gezien
                  ik had graag een foto van dat staketsel gezien zo wat dichterbij en op de zijkant,moet een speciaal abstract beeld gegeven hebben,die oneindige herhaling van palen
                  ach doet naar een strandwandeling in de zeelucht verlangen
                  Crismo,
                  Je wordt op je wenken bediend
                  Zie foto bij de update.

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Ga mijn best doen als ik even mag : De weergave van het staketsel in deze opname wordt uiteraard donker door toedoen van het lensgebruik. Hoe meer télé, hoe meer de palen tegen mekaar gedrukt worden en zodoende loopt alles dicht !
                  Voor mij een mooie zwart/wit met spannende compo. Geen zon zou hier een voordeel kunnen betekenen
                  G.R.
                  Kan je volgen wat betreft lensgebruik, maar heb hier wat de keuze gemaakt tussen "veel" groothoek en al een beetje " minder " groothoek ... Het feit dat er geen zon was, moet inderdaad niet altijd bekeken worden als nadeel.

groeten,
                  deka

Comment

@deka,ola op mn wenken bediend nog ook
                    thx voor de foto te tonen,prachtig
                    het was geen commentaar hoor,eerder een beetje hopen of je zo een foto ook getrokken had,
                    ben nu eenmaal een zeezichtliefhebber

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
                      @deka,ola op mn wenken bediend nog ook
                      thx voor de foto te tonen,prachtig
                      het was geen commentaar hoor,eerder een beetje hopen of je zo een foto ook getrokken had,
                      ben nu eenmaal een zeezichtliefhebber
                      crismo,
                      Ik had je vorige opmerking in verband met de vraag naar een "andere" foto ook niet als commentaar beschouwd hoor ... Maar bij updates, schrijf ik altijd " commentaar" hiermee verwijzend naar wat iemand geschreven heeft ... Dus bij deze plaatste ik met plezier de update, aangezien ik die toch staan had en laat ik je wat genieten van het uitzicht ...
                      groeten,
                      deka

Comment

Merci Deka voor je extra foto. Zolang ze nog gratis zijn profiteren we ervan want je werken zijn echt goed. Ook deze valt bij mij erg in de smaak.

Comment

Mysti,

Geen paniek hoor ... Mijn "werkjes" zijn nog niet te koop en blijven dus gratis Voor mij was het beeld van strand en zee ook gratis, dus makkelijk om "gul" te zijn met iets wat je zelf gekregen hebt.

groeten,
                          deka

Comment

Working...
                          X