Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
gaat het om de beeldspraak van de foto?
of gaat het om de niets meer aan de fantasie overlatende tekst?
tekst en fotografie, een moelijke combinatie.
voor mij niet geslaagd dus als foto.
bedankt voor de reacties.
@plaatwerker: thx voor je reactie
bedoel je croppen tot bijna net onder de kist,zodat het meer spanning in de foto brengt?
@control z: het ging om beeldspraak,omdat het zo een trieste uitstraling had en er op de kist stond;jardin des fleurs,maar daar er geen bloemen meer inzaten noemde ik het maar jardin sans fleurs...beetje openminded zijn kan geen kwaad.
Vind je visie en de inhoud goed geslaagd De compo ligt me ook wat dwars. Je had naar mijn mening meer kunnen doen met het lijnenspel en de vlakverdeling Aan de pikfijne scherpte op het kistje twijfel ik ook, doch dit kunnen mijn ogen zijn ?
Ik vermoed dat het scherpstelpunt net achter het kistje ligt en iet er op.
Ik zou hem onderaan ook wat knippen.
Je idee komt wel duidelijk naar voren. De tristesse van die lege bloembak.
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
bedankt voor de reacties!
@ plaatwerker,GR en mysti ik kan jullie volgen in jullie voorstellen,ik vond het ergens ook wel wringen in de compo qua verdeling en twijfelde wat ik er mee zou kunnen doen,onderkant croppen of niet,maar dacht dat dat de foto te verknipt zou maken?want idd spijtig genoeg heb ik blijkbaar teveel gefocust op het kistje en er achter op het hout en lijnenspel en niet voor het kistje wat ik spijtig vind (en niet slim)
links was al gecropt omdat er een spar naast stond en wou de aandacht vooral op het kistje en eronder en rechts vestigen.
ik ga nog wat proberen wat ik er van kan maken qua croppen.
@ GR,vind je mn scherpstelling echt zo onduidelijk van het kistje?het kan hoor maar vond het scherp genoeg,kan aan mijn ogen liggen.mss wat scherpte verloren met de omzetting?
thx mysti voor je reactie en dat je mn bedoeling inzag van wat er op de foto stond
Comment