Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

parkietje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• parkietje

parkietje

Re: parkietje

Sta me toe als eerste wat schoten te lossen...

Eerst en vooral zou deze denk ik in kleur moeten zijn. Dit is niet echt een onderwerp wat zich leent tot zwart / wit.
    Vervolgens moet je zorgen dat je foto recht staat. De schuine spijlers van de vogelkooi geven de impressie dat ie heel scheef staat.
    Ten derde heb je de helft van je vogel zijn staart er af gekapt. Nooit doen, dat doet niet enkel pijn aan je vogel maar ook aan onze ogen. Ofwel zet je hem er helemaal op, ofwel ga je voor een echte close- up zoals enkel het hoofd of zo.
    Voor het stukje stok recht onderaan geldt hetzelfde.
    Dit zijn enkel praktische zaken die niets te maken hebben met het pure technische aspect van de fotografie en die dus volgende keer zonder al te veel moeite kunnen worden toegepast denk ik.

Aan de technische kant hapert er echter ook wel wat. Zo ligt je scherpte op de bel en niet op de vogel. Tracht scherp te stellen op de kop en liefst nog op de ogen... Gebruik daarom een diafragma dat klein genoeg is (groter getal) om een behoorlijk scherpteveld te coveren. (F 6.3 of 7.1 of zelfs 8 bijvoorbeeld).

Laat je echter niet ontmoedigen, ik vermoed dat je nog jong bent, dus je hebt nog al de tijd om te experimenteren en te leren. Blijf vooral verder doen, post regelmatig wat en je zal zien dat je heel snel vorderingen maakt.
    Fotografie is een leuke hobby, maar je hebt geduld nodig en moet tegen wat kritiek kunnen wil je vorderingen maken.

Veel succes Sebastiaan en tot gauw!
    Last edited by Mysti; 13 december 2010, 19:09.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Re: parkietje

Ik volg Mysti hier in. Je hebt een leuk model, goede tips om mee te werken, aan de slag ermee en we kijken alvast uit naar je volgende foto .

grtjs
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Working...
      X