Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste avond foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste avond foto's

Mijn eerste avond foto's sinds aankoop DSLR en een lichtgevoelig lenske

Hopelijk word ik niet afgeschoten omwille van het posten van 4 foto's... 't zijn er echter alle 4 getrokken in Oostende (geen idee of dat een goed excuus is)...

1.

2.

3.

... die mensen zijn op verzoek vrijwillig op dat bankje gaan pauzeren/poseren

of ? Ik hoor 't graag!

ps: op sommige andere foto's had ik last van bokeh-reflectie... vermoedelijk door de UV filter...? Eens ik 't in de mot had en de filter eraf gehaald had kwam dat niet meer voor op de foto's er na... is mijn vermoeden juist? Ligt dit dan aan de kwaliteit van die filter of moet ik iets anders hebben...?
    Last edited by renio; 13 december 2010, 17:05.

Re: Eerste avond foto's

Je gaat vriendelijk afgeschoten , euhh, gevraagd worden om 1 foto te verwijderen en misschien nog een link krijgen naar de reglementen.

Doe vlug die laatste weg want de 3 eersten zijn voor mij de besten. Mooi van compositie en scherpte. Met statief getrokken?
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Eén te veel. Zou die laatste wegdoen. Past niet zo bij de reeks, die verder sfeervol is.
      (Ook zou ik het achterwege laten dat mensen geposeerd hebben of zo. Doet hier niet
      veel ter zake en gaat altijd een beetje ten koste van het kijkplezier. Verder

Comment

Voor mij ook dezelfde volgorde: 1 - 2 - 3 - 4. Maar nummer 1 steekt er voor mij met kop en schouders boven uit! Heel mooi!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Jep, nummer 4 weg, is niet zo heel bijzonder en hoort niet thuis in de rij.
          Nummer 1 vind ik een hele sterke.
          Nummer 2 heeft een goed lijnenspel
          Nummer 3 heeft behoorlijk wat potentieel met die vuurtoren op de achtergrond maar ik had precies een ander standpunt genomen.

Groetjes!
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Nr.1 en nr.3 zijn interessante opnames, ze hebben iets te vertellen en zitten goed van belichting. Bij 3 had je uw standpunt beter in 't oog moeten houden vanwege de compo met de vuurtoren, deze had los moeten komen van het hoofdobject (bank met koppel).
            2 Is nogal zwaar voorzien van een kunstbeeld denk ik maar te onduidelijk en de belichting is ook niet dat.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk bericht
              ps: op sommige andere foto's had ik last van bokeh-reflectie... vermoedelijk door de UV filter...? Eens ik 't in de mot had en de filter eraf gehaald had kwam dat niet meer voor op de foto's er na... is mijn vermoeden juist? Ligt dit dan aan de kwaliteit van die filter of moet ik iets anders hebben...?

Yep, ligt aan de UV filter. Maakt niet uit welke kwalitiet; bij avondfoto's met lange sluitertijden altijd ZONDER UV filter

Overigens mooie opnamen. Ben het eens met alles wat hiervoor al gezegd is.

Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

Comment

leuke reeks en de MODS een beetje uitdagen is wel leuk hè.
                maar je hebt het over een lichtsterke lens....welke?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

merci voor de leuke commentaren! 4de foto is weg zie.

is allemaal zonder statief getrokken met Minolta 50mm 1.7 RS lens en goed om weten dat ik in 't vervolg de filter er af laat 's avonds, thanks!

Foto van koppel op bankje moest allemaal snel gaan, heb er een 6-tal getrokken waarvan slechts 2 scherp en gelukt waren... qua opstelling had 't inderdaad achteraf gezien beter gekund maar 'k wou ze niet te lang ophouden ook

Comment

Working...
                  X