Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuifmees aan tafel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kuifmees aan tafel

Hallo,

Vandaag deze mooie kuifmees kunnen vastleggen aan het voederhuisje in de tuin. Als de weersvoorspellingen kloppen gaat het deze winter nog heel druk worden aan tafel.
    Eerste maal dat ik vogeltjes probeer vast te leggen, was niet makkelijk.
    Zelf ben ik best tevreden over deze foto maar wat vinden jullie ervan, graag dan ook jullie gewaardeerde meningen.

105mm, F2.8, 1/400, -0,67, Iso400

update

grtjs,
    Edje C
    Last edited by Edje C; 14 december 2010, 00:00.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Kuifmees aan tafel

Wat ben jij een geluks vogel !!!!
    Hij is prachtig echt iets voor mij
    Grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Comment

Als dit de eerste keer is dan is dat ook goed gelukt. Scherp en onscherp zit prima, alsook het licht. De compo is klassiek maar kan hem smaken. Allee hop, naar de volgende... moeilijk gaat ook, zei mijn vader en hij reed door de garagepoort !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ook ik ben geen echte vogelfotograaf.
        Voorzover ik dit kan beoordelen, denk ik dat er toch wat scherpte mist op de vogel.
        Vogelschieters zijn daar aardig fel op. Volgende keer toch maar proberen met een kleinere
        lensopening te werken (moet kunnen gezien de sluitertijd en als de vogel even wil
        stilzitten) om de scherptediepte wat te vergroten.

Niettemin, toch zeker een leuke afbeelding voor een eerste keer.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt voor jullie reacties Pimpeltje, G.R. en Plaatwerker .
          Het vogeltje had ik zelf graag ook nog wat scherper gekregen, zal ook nog wel lukken na wat meer oefenwerk . Volgende keer inderdaad een iets kleiner diafragma nemen zal al zeker een stap in de goede richting zijn.
          Iemand nog tips of goede raad voor het vastleggen van deze snelle beestjes?
          Ik beschik maar over een 50-150 mm lens en heb nu gewerkt op ongeveer 1,5 meter van het onderwerp af.

grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Ik volg Plaatwerker. Je diafragma iets verder dicht pitsen kan helpen.
            Verder vind ik de kleuren nogal aan de doffe kant.
            Maar ik denk echter niet dat ik het er beter zou van af gebracht hebben en vind hem over 't algemeen wel mooi.
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie reacties Pimpeltje, G.R. en Plaatwerker .
              Het vogeltje had ik zelf graag ook nog wat scherper gekregen, zal ook nog wel lukken na wat meer oefenwerk . Volgende keer inderdaad een iets kleiner diafragma nemen zal al zeker een stap in de goede richting zijn.
              Iemand nog tips of goede raad voor het vastleggen van deze snelle beestjes?
              Ik beschik maar over een 50-150 mm lens en heb nu gewerkt op ongeveer 1,5 meter van het onderwerp af.

grtjs
              Sommige vogels durven wat dichterbij komen, zeker in de winter. Met maximum een 105 mm zal je naar mijn mening toch niet veel diertjes in close-up kunnen schieten. Vroeger varieerde ik daarin tussen de 300 tot 1.000 mm, al naar gelang. Daar kom je uiteraard bij de kassa terecht !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Moeilijk onderwerp die vogeltjes Ed,en toch is het je aardig gelukt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                  Ik volg Plaatwerker. Je diafragma iets verder dicht pitsen kan helpen.
                  Verder vind ik de kleuren nogal aan de doffe kant.
                  Maar ik denk echter niet dat ik het er beter zou van af gebracht hebben en vind hem over 't algemeen wel mooi.
                  De witbalans stond op bewolkt, leek mij de beste instelling. Heb eens geprobeerd voorzichtig een tikkeltje met de kleuren te schuiven en er een update van gemaakt. Ik denk het doffe er nu wel een beetje uitgehaald te hebben.
                  Bedankt ook voor jullie reacties Mysti en Delucce .

grtjs

Comment

Mooie opname hoor ...Voor mij is verhouding scherp /onscherp best wel ok.
                    Ik vind persoonlijk de kleuren van foto 1 beter dan van 2, maar dat is dan weer persoonlijke smaak.
                    groeten,
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Wow, Best goed resultaat voor de eerste maal
                      Ook ik vind de kleuren in foto 1 beter dan de tweede
                      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Working...
                      X