Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alleen in de trein tweede poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alleen in de trein tweede poging

Wel.... dat het goed is om tips uit te proberen om tot foto's te komen waar ik zelf nooit toe gekomen was. Ik denk dat het niet alleen leren foto's maken is, maar ook leren naar foto's kijken en foto's kunnen beoordelen. Ik vind het nog steeds moeilijk om van eigen foto's te kunnen zeggen of ze goed zijn of niet. Wat vinden jullie dus van dit eindresultaat want ik kan echt niet zeggen of ik die goed vind of niet...
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

Ik vind de update zeker niet slecht, beter dan het origineel (het abstracte beeld). Ik denk dat je hier vooral uit moet leren dat foto's maken eigenlijk meer kijken met je ogen is, dan kijken door de zoeker van de camera. Als ik rondloop met mijn camera, ben ik constant op zoek naar mogelijke composities, mogelijke mooie dingen maar vraag ik me vooral eerst af hoe ik die het beste op de gevoelige plaat kan vastleggen, hoe de compositie beter zou kunnen, en soms heb je daar de tijd niet voor (ik bijna nooit, gezien ik bijna altijd straatfotografie doe), maar het leuke is dan toch om in een fractie van een seconde een beslissing te maken. Als je echter de tijd hebt, is er niets leukers dan zoeken, zoeken en nog eens zoeken, en als je denkt dat je het gevonden hebt die camera naar je oog brengen, kijken, besluiten dat het toch nog niet helemaal is wat het moet zijn, en dan nog eens beginnen zoeken, met je beide ogen.

Over die eerste foto: denk niet dat het probleem de focus is, wel de belichting: genomen met een sluitertijd van 1/3 en een diafragma van 8... Je had dus veel beter voor een groter diafragma en een kortere sluitertijd gekozen, dan had je de voorgrond veel scherper in beeld kunnen brengen en een grotere scherptediepte gecreëerd.
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

Comment

Ik wil nog wel een stapje verder gaan. Ik kijk ook heel vaak 'in foto's' wanneer ik niet eens
        een camera bij mij heb. Dan bewaar ik een 'geheugenplaatje' om dat later uit te voeren.

Overigens: de trein inspireerde mij ook hoor: http://forum.belgiumdigital.com/f46/...ml#post2577406
        Last edited by Plaatwerker; 15 december 2010, 09:33. Reden: ,
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
        X