Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Een aangename compositie maar ik vind het plantje wel erg flets.
Hoe zou je er zelf uitzien en u voelen in een sneeuwbui en bij vriesweer ?
Vind dit heel goed geslaagd, ook al zeg ik het nu eens zelf, gezien de situatie die mij dadelijk inspireerde vanwege de dramatische impact en toch overeind blijven (link naar een maatschappelijk gegeven).
Hoe zou je er zelf uitzien en u voelen in een sneeuwbui en bij vriesweer ?
Vind dit heel goed geslaagd, ook al zeg ik het nu eens zelf, gezien de situatie die mij dadelijk inspireerde vanwege de dramatische impact en toch overeind blijven (link naar een maatschappelijk gegeven).
Met zo'n bui zal ik ook meebuigen maar of ik mijn kleur verlies ?
Voor ik mijn opmerking maakte, heb ik mijn eerste indruk wel even geverifieerd met een
download in PSE om het histogram te zien. Apart van de kleurintensiteit vond ik en vind ik
het een mooie compositie.
Met zo'n bui zal ik ook meebuigen maar of ik mijn kleur verlies ?
Voor ik mijn opmerking maakte, heb ik mijn eerste indruk wel even geverifieerd met een
download in PSE om het histogram te zien. Apart van de kleurintensiteit vond ik en vind ik
het een mooie compositie.
Met alle respect en begrip maar hierop toch mijn persoonlijke interpretatie op de PSE en histogram. Techniek is een (hulp)middel en kan in zijn context uitgevoerd worden, doch een creatie realiseren naar inzicht en gevoel van de auteur daar heeft een histogram geen baat bij. Wat dan te bedenken bij low- en high-key's of gemakshalve over- en onderbelichting die een illustratie een meerwaarde geeft (contrast, expressie enz.).
De sneeuw beïnvloed toch de kleurtoon en frisheid, of niet soms ?
Ik heb het nu al enkele ùalen bekeken en ik hoewel ik het er in het begin niet zo veel aan vond, ben ik dit beeld gaandeweg toch gaan appreciëren.
De boodschap is duidelijk, mede door een wel doordachte vlakverdeling.
Ik hou in principe niet van te floue foto's maar bij deze kan het, moet het misschien zelfs, om er wat extra drama in te stoppen.
Enfin, wat in mijn ogen begon als een middenmoot, is nu toch flink wat hoger geëindigd. Knap gezien en dito vastgelegd!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Hoe dichter je bij elkaar zit, hoe steviger vaak de discussie.
G.R., ik ben het helemaal met u eens dat de artiest het uiteindelijk resultaat bepaalt. En histogrammen zijn bij mij ook niet heilig hoor.
Als kijker vergelijk ik wat ik zie met mijn eigen perceptie van de werkelijkheid.
En die twee vertrekpunten leiden tot - naar ik hoop - interessante discussies.
Deze reactie kan en wil ik volledig onderschrijven. We begrijpen elkaar en een stevige discussie op een gezonde manier gevoerd levert steeds resultaten op. En nota bene, niet alle foto's kunnen of zullen je goedkeuring krijgen, dat zou maar al te maf zijn Iedereen die plaatst moet de reacties afwachten van andere ogen en gevoelens !
Luc en Mysti eveneens bedankt voor de respons
De overlever. De vechter. De strijdlustigste. De dapperste... toch zal hij eindelijk het
hoofdje moeten buigen en zich neerleggen bij het onvermijdelijke. Maar tot zo lang:
kop op, en doorgaan, almaar doorgaan
Mooi hoe je de sneeuw op het plantje hebt weten vast te leggen ...
Je voelt hier als het ware hoe het plantje "optornt " tegen de sneeuw in, om toch maar niet te moeten " buigen ".
Voor mij een doordacht beeld, dat heel wat "symboliek " in zich draagt.
Knap !
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Mooi hoe je de sneeuw op het plantje hebt weten vast te leggen ...
Je voelt hier als het ware hoe het plantje "optornt " tegen de sneeuw in, om toch maar niet te moeten " buigen ".
Voor mij een doordacht beeld, dat heel wat "symboliek " in zich draagt.
Knap !
groeten,
deka
volmondig mee eens, echt prachtig hoe je die sneeuwstorm vast legt, je voelt het gewoon
Comment