Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ben absolutt verliefd op foto 3! Wat een juweel!
De DOF, de lijnen, de scherpte op de juiste plaats, schitterende herfstkleuren... Enfin, la totale!!!
De eerste vind ik dan echter een stuk minder omwille van die plant rechts op de voorgrond.
Nummer 2 is dan ook weer heel knap gedaan.
Maar nogmaals, je nummer 3:
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
prachtige (kerst)bal, knappe compo.
nr 3 een topper met deze DOF en kleuren,
nr 1 is dan wat minder verrassend, vind de linker boomstam op de voorgrond wat erg donker.
prachtige (kerst)bal, knappe compo.
nr 3 een topper met deze DOF en kleuren,
nr 1 is dan wat minder verrassend, vind de linker boomstam op de voorgrond wat erg donker.
Helemaal mee eens. De derde heeft een T/S- of diorama-effect.
Luc
Vind ze alle drie geslaagd. De eerste heeft als minpunt de te nadrukkelijk in beeld gebrachte zware boomstam links. De tweede heeft iets van abstract en vind dit creatief en prachtig, de herfst samengebald in één bol Maar hoe gaat de leraar daar op reageren, staat ie open voor creativiteit of is ie klassiek ingesteld ? De derde zou het kunnen doen (we hebben het hier toch over een opdracht in een cursus fotografie, dacht ik). Maar om dan heel streng te zijn : het blad vooraan in beeld is iets te nadrukkelijk, vraagt te veel aandacht. Zou aanraden deze wat te verdonkeren zoals rechts in je beeld, dan oogt het zachter en gaat de aandacht onmiddellijk naar het hoofdgebeuren. Tot daar mijn bescheiden bijdrage
De tweede mag ik heel mooi vinden. Doet mij helaas niet denken aan de prachtige knikkers
uit mijn waardeloze jeugd, maar wel dat je de herfst in zo'n bol/bal kan stoppen en hem dan
zo ver mogelijk kunt wegsmijten. Of hem gevangen houden in je broekzak en hem alleen
tonen aan mensen die je heel graag mag.
Comment