Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beslagen zicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beslagen zicht

    Heel mooi gedaan!
    Luc

    Comment


    • #17
      Re: beslagen zicht

      Ik twijfel niet dat ik dit mooi vind, wel of Bouk niet ergens een punt heeft.

      Comment


      • #18
        Re: beslagen zicht

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind dat grijze vlak gewoon te groot en wordt nog eens extra benadrukt door de stano.
        en als je er wat afhaalt, komt de aandacht veel meer te liggen op het beslagene (lees druppels).
        grt,bouk.
        Jap, ik volg!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #19
          Re: beslagen zicht

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind dat grijze vlak gewoon te groot en wordt nog eens extra benadrukt door de stano.
          en als je er wat afhaalt, komt de aandacht veel meer te liggen op het beslagene (lees druppels).
          grt,bouk.

          Dan valt het natuurlijke kader wel weg...
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

          Comment


          • #20
            Re: beslagen zicht

            Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            Dan valt het natuurlijke kader wel weg...
            Natuurlijke kader hoeft niet weg te vallen, met een beetje PS lukt het aardig.
            Gewoon een stuk tussenuitknippen en terug aan mekaar plakken .
            Ik heb het eens geprobeerd en ziet er inderdaad veel mooier uit, Bouk had gelijk.
            Groetjes

            Comment


            • #21
              Re: beslagen zicht

              Bouk: het was daar ijskoud in dikke natte wolken, dat probeerde ik te fotograferen.
              Jullie kijken zonder herinnering naar zo'n foto,dat is het fijne van dit forum.
              Ik snap je overweging om het grijs te croppen, maar hier gaat dat ten koste van de kadrering.
              Had ik toen ander standpunt moeten innemen. Goeie tip!

              Als ik met m'n foto's thuiskom, vallen ze me meestal tegen: de 'werkelijkheid' zit dan nog scherp op mijn netvlies.
              Dat remt me om te fotograferen.
              Pas na langere tijd kan ik de foto's meer zien zoals ze zijn.
              (Her)kennen jullie dat?

              Dank jullie wel voor alle enthousiaste reacties.
              Geeft me moed om toch mijn camera vaker te gebruiken!
              groet Fena.

              Comment


              • #22
                Re: beslagen zicht

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Natuurlijke kader hoeft niet weg te vallen, met een beetje PS lukt het aardig.
                Gewoon een stuk tussenuitknippen en terug aan mekaar plakken .
                Ik heb het eens geprobeerd en ziet er inderdaad veel mooier uit, Bouk had gelijk.
                Groetjes
                Djivan, na uren rijden door zware mistige wolken: wilde ik dat gevoel vastleggen.
                Qua foto nu geef ik je gelijk, en als je jouw crop hier wilt uploaden graag, ben altijd in voor andere opties!

                Comment


                • #23
                  Re: beslagen zicht

                  Na alle commentaren opnieuw deze bestudeert. We zien dus allemaal anders, en dat is een waarheid als een koe. Ik blijf echter bij mijn opvatting. Alleen de auteur kan dit beantwoorden, als zij dit zo ziet en aanvoelt natuurlijk ?
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #24
                    Re: beslagen zicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Na alle commentaren opnieuw deze bestudeert. We zien dus allemaal anders, en dat is een waarheid als een koe. Ik blijf echter bij mijn opvatting. Alleen de auteur kan dit beantwoorden, als zij dit zo ziet en aanvoelt natuurlijk ?
                    Ja, voor mij heeft dat grote grijze vlak betekenis, ook voor mij heeft deze foto lagen, zoals jij zo mooi noemt: een ziel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: beslagen zicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht

                      Als ik met m'n foto's thuiskom, vallen ze me meestal tegen: de 'werkelijkheid' zit dan nog scherp op mijn netvlies.
                      Dat remt me om te fotograferen.
                      Pas na langere tijd kan ik de foto's meer zien zoals ze zijn.
                      (Her)kennen jullie dat?
                      groet Fena.
                      Ik maak veel landschapfoto's en dan vooral nog vergezichten en in de bergen. Ik (her) ken dit dus als geen ander. Probeer maar eens een berglandschap weer te geven zoals je het ter plaatse ervaart....... het is (bijna) onmogelijk. Ter plaatse denk je, ongelooflijk, fantastisch en nog meer superlatieven. Thuis gekomen is het.... mooi tout court, maar niet meer dan dat (meestal toch) .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: beslagen zicht

                        Een foto is nog altijd een kopie van de werkelijkheid, een doorslagje. Hoezeer je er ook hdr-technieken en andere photoshop-technieken erbij sleept, je benadert het nauwelijks.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #27
                          Re: beslagen zicht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Een foto is nog altijd een kopie van de werkelijkheid, een doorslagje. Hoezeer je er ook hdr-technieken en andere photoshop-technieken erbij sleept, je benadert het nauwelijks.
                          Met al mijn nuchterheid vind ik dit toch wel heel erg prozaisch en het schiet ook te kort.
                          Voor mij is een (goede) foto de werkelijkheid anders laten zien, soms een benadrukking
                          van een bepaald aspect. Een doorslagje ? Misschien, maar dan wel met een persoonlijk
                          gekleurd doorslagpapier.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #28
                            Re: beslagen zicht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Met al mijn nuchterheid vind ik dit toch wel heel erg prozaisch en het schiet ook te kort.
                            Voor mij is een (goede) foto de werkelijkheid anders laten zien, soms een benadrukking
                            van een bepaald aspect. Een doorslagje ? Misschien, maar dan wel met een persoonlijk
                            gekleurd doorslagpapier.
                            En daar vul je het mooi aan!
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #29
                              Re: beslagen zicht

                              Van de eerste seconde dat ik het zag: prachtig werk.
                              NIETS op aan te merken!!

                              Comment


                              • #30
                                Re: beslagen zicht

                                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                                Voor mij is een (goede) foto de werkelijkheid anders laten zien, soms een benadrukking
                                van een bepaald aspect. Een doorslagje ? Misschien, maar dan wel met een persoonlijk
                                gekleurd doorslagpapier.
                                Dank Plaatwerker, jouw woorden stimuleren me: 'persoonlijk gekleurd doorslagpapier' , kort en krachtig

                                Comment

                                Working...
                                X