Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overzichten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overzichten

    Vorig weekend mijn eerste stappen gezet in fotografie.
    Alle commentaar is van harte welkom, zowel negatief als positief!





    Zelfde foto ander crop en wat meer contrast in de foto :

    Last edited by Mikka; 9 december 2010, 13:27. Reden: Extra foto
    Mijn Flicr

  • #2
    Re: Overzichten

    wel mooi,goeie keuze van die sepia kleur,kan je mss iets aan die uitgebrande sneeuw nog doen?
    de 2de is ik blijf er naar kijken
    mss wat contrast aan toevoegen? (gewoon een voorstel van me om te zien wat het geeft

    Comment


    • #3
      Re: Overzichten

      foto #1 precies eentje uit de oude doos
      foto # 2 miss. in de kleurversie
      dat is maar mijn mening hoor ben zelf maar een beginner
      grt. Ria

      Comment


      • #4
        Re: Overzichten

        Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
        foto # 2 miss. in de kleurversie
        dat is maar mijn mening hoor ben zelf maar een beginner
        De tweede foto zou in kleur moeten zijn. Al bevat de foto wel niet zoveel kleur. Het was toen eenmaal vrij donker weer ;-)
        Mijn Flicr

        Comment


        • #5
          Re: Overzichten

          Als dit je eerste passen in de fotografie zijn heb je het jezelf alvast noet meteen gemakkelijk gemaakt: Sneeuw en donkere dag...
          Dat in gedachten houdend heb je best leuke foto's gemaakt, je ziet het alleszins.
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

          Comment


          • #6
            Re: Overzichten

            Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            Als dit je eerste passen in de fotografie zijn heb je het jezelf alvast noet meteen gemakkelijk gemaakt: Sneeuw en donkere dag...
            Dat in gedachten houdend heb je best leuke foto's gemaakt, je ziet het alleszins.

            Dank u, we proberen ons best te doen
            Mijn Flicr

            Comment


            • #7
              Re: Overzichten

              De eerste is een moeilijke. hier de juiste belichting krijgen vergt wat ervaring en wat correcties achteraf in de bewerking.
              Bij de 2e zou ik wat kleine dingetjes nog corrigeren en dan is ie goed;
              1. een klein beetje naar links kiepen, vooral achterin valt het op dat ie scheef staat (de weg)
              2. onderaan een beetje afsnijden zodat de zijkanten van de weg netjes uit de hoeken vertrekken.
              Dan heb je een mooie evenwichtige foto.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Overzichten

                sneeuw is lastig! nr 1 met deze wat overbelichting in sepia heeft toch een speciale sfeer, nr 2 zou ik ook wat meer contrast geven, maar dat persoonlijke smaak hoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Overzichten

                  Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  De eerste is een moeilijke. hier de juiste belichting krijgen vergt wat ervaring en wat correcties achteraf in de bewerking.
                  Bij de 2e zou ik wat kleine dingetjes nog corrigeren en dan is ie goed;
                  1. een klein beetje naar links kiepen, vooral achterin valt het op dat ie scheef staat (de weg)
                  2. onderaan een beetje afsnijden zodat de zijkanten van de weg netjes uit de hoeken vertrekken.
                  Dan heb je een mooie evenwichtige foto.

                  Groeten, Bert
                  Sluit me hierbij aan. Wil je toch feliciteren met je eerste opnames (?) als beginnende fotograaf. Beiden geslaagd
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overzichten

                    dank u, sneeuw is idd vrij lastig.
                    Maar moeilijk gaat ook :-)
                    Zal mij later deze week eens verder bezig houden met foto nr. 2 !
                    Mijn Flicr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overzichten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                      dank u, sneeuw is idd vrij lastig.
                      Maar moeilijk gaat ook :-)
                      Zal mij later deze week eens verder bezig houden met foto nr. 2 !
                      Update van eerste post met extra foto.
                      De foto staat volgens mij horizontaal, als ik het in photoshop bekijk dan staat het achtertse van de weg toch recht.
                      Mijn Flicr

                      Comment

                      Working...
                      X