Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
de foto's zijn mooi van kleuren en ze geven heel goed het wintergevoel weer
Bij 1 mss. de eerste boom er volledig oplaten en bij 2 mss. ook de volledige kruin v.d. boom
Bij de eerste de toren te krap tegen het kader en boomstammen onderaan er niet volledig op. Bij de tweede inderdaad beter de hele boomkruin meepakken.
Groetjes
De eerste Vincent en mits wat opletten kan ie nog beter. De toren bovenaan te krap in beeld gezet en foto heeft wat last van magenta denk ik (kijk in de bomen), voor de rest kan ik de compo wel waarderen
De eerste Vincent en mits wat opletten kan ie nog beter. De toren bovenaan te krap in beeld gezet en foto heeft wat last van magenta denk ik (kijk in de bomen), voor de rest kan ik de compo wel waarderen
magenta ken ik niet, maar ik denk dat ik iets teveel contrast in de foto heb gelegd, daardoor de rode schijn in de bomen.
en hoe kan je de toren minder krap in beeld laten komen? gewoon achteruit gaan staan bij het nemen van de foto?
de reacties van de boom had ik verwacht, maar meer naar links gaan was moeilijk omdat er links van mij een muur was en als ik meer naar achter ging dan zat ik verveeld met wagens die geparkeerd stonden en die gingen dan op voorgrond komen.
alvast bedankt voor de reacties, blijf eruit leren en bij het nemen van foto's probeer ik dat allemaal te gebruiken, er zijn zoveel dingen waar je tegelijk moet aan denken, zeker als je probeert om niet zomaar vlug je toestel te nemen en een shot maken...
Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannooBekijk bericht
magenta ken ik niet, maar ik denk dat ik iets teveel contrast in de foto heb gelegd, daardoor de rode schijn in de bomen.
en hoe kan je de toren minder krap in beeld laten komen? gewoon achteruit gaan staan bij het nemen van de foto?
Veroorzaakt een mauve (purpere) schijn over de foto. Ware het niet beter minder contrast en via de saturatieknop te werken om een evenwichtige kleur te bekomen ? Minder krap door een stap achteruit te zetten - dat is toch niet veel - of ietsje hoger boven de toren mikken. Kan het helpen ?
Veroorzaakt een mauve (purpere) schijn over de foto. Ware het niet beter minder contrast en via de saturatieknop te werken om een evenwichtige kleur te bekomen ? Minder krap door een stap achteruit te zetten - dat is toch niet veel - of ietsje hoger boven de toren mikken. Kan het helpen ?
bedankt voor de tip, neem ik zeker mee naar mijn volgende fotosessie
Comment